handdator

Visa fullständig version : Filmbolagen livrädda för linux ?

toxic76
2010-05-16, 17:29
När jag läste om att voddler nu håller på med en klient för android så tänkte jag
att det bara var en tidsfråga innan dom släpper en linux klient.. Men enligt voddler själva
så kommer dom inte att släppa en linux klient då filmbolagen tydligen ska ha sagt nej..
Förmodligen så var det även filmbolagen som låg bakom det tidigare missbruket av GPL licenserna då källkoden inte var öppen

Loofy
2010-05-20, 16:34
Verkar inte bättre.

Om de bara öppnade sig lite. :/

Skulle mycket väl kunna betala lite för en motsvarande tjänst om den fanns tillgänglig! Kör på som premiumanvändare med spotify och det fungerar väldigt bra. Så länge man har en pris som kan motsvara en "niceprice" skiva/film /månad så borde det inte vara någon större sak för de flesta att abonnera på en motsvarande tjänst. Att öppna sig mot Linux och släppa källkoden kommer de bara att vinna på ==> antalet tillämpningar kommer med all säkerhet explodera ==> större sannolikhet att fler hittar en tillämpning värd att betala för.

Jag menar - filmbolagen borde kunna klara sig bra på en 100-ing kontinuerligt från en stor kritisk massa konsumenter (tillsammans med all produktplacering som finns i filmerna). Om filmerna ges en möjlighet att kunna tittas på fler gånger borde det bli än dyrare med den typen av marknadsföring? Jag ser egentligen inget syfte eller existensberättigande för Voddler i den här värdekedjan? Vad tillför man egentligen? Visst, man har i viss mån visat vägen på ett sätt vilket är bra. Men låt dem pilla med sin P2P klient och tillhandahålla/släppa hela gränssnittet som pratar via den så vore väl det ok?

Återigen. Jag menar... 100 kronor i månaden - låt säga att 4-5 miljoner efter ett tag hittat en tillämpning man trivs med. Filmbolagens vinst är ju förutom en säkrad "tillgång" att helt slippa ALL logistik och annan distribution av plastbitarna? Det som blir kvar blir ev. div samlingsutgåvor som är populära av en del (http://minhembio.com/KingMan/79188/) som ser ett värde i att samla på detta. Som säkert redan idag bistår med en stor del av filmbolagens vinster.

Nåja. Jag är en som bara ser vinster (från filmbolagens sida) av att öppna upp möjligheterna. Nåja... får väl se hur det artar sig det här.

//Loofy

Jaso
2010-05-21, 07:08
Nåja. Jag är en som bara ser vinster (från filmbolagens sida) av att öppna upp möjligheterna. Nåja... får väl se hur det artar sig det här.

//Loofy

Loofy, det är inte bara du som ser vinster där. Alla andra gör det förutom filmbolagen.