Visa fullständig version : Pinguy os 11.04
Tankade ner Pinguy OS 11.04 för att testa,,,,
Disten är nysläppt..
http://www.webupd8.org/2011/05/pinguy-os-1104-released-with-classic.html
Som standard använder man GNOME 2.32.1 skrivbord,med massor av förinstallerade applikationer.
Det lilla jag testat uppfattar jag som mycket positivt med mycket att välja på...
Libre,skype och mycket annat ligger förinstallerat...
Ett klart alternativ för de som inte gillar unity.....
Gus :cool:
Har testat klart Pinguy OS 11.04 lagom till att Pinguy mini (11.04.1) blivit klart för nedladdning...
Om Pinguy 11.04 kan jag bara säga positivt, det är enligt min uppfattning väldigt enkelt, komplett och stabilt....
Det tillsammans med Mint är ett mycket bra alternativ för nybörjaren och även den erfarne som bara vill köra !
Men från och med idag skall jag försöka utforska mini och se vad som döljer sig under skalet :p:D
Vänligen
fd.svensson
2011-06-08, 02:27
Är det som 10,04 då? Eller förstår jag bara fel?
Du vet väl att Unity också har ett "mini", Unity 2d :) väldigt trist i mina ögon.
Har testat klart Pinguy OS 11.04 lagom till att Pinguy mini (11.04.1) blivit klart för nedladdning...
Om Pinguy 11.04 kan jag bara säga positivt, det är enligt min uppfattning väldigt enkelt, komplett och stabilt....
Det tillsammans med Mint är ett mycket bra alternativ för nybörjaren och även den erfarne som bara vill köra !
Men från och med idag skall jag försöka utforska mini och se vad som döljer sig under skalet :p:D
Vänligen
Hehe verkar som du just gett mig jobb ;) hade bara tänkt att testa mcpup i aser aspire one idag..
men jag får nok dra ner denna osse hehe. tack för tipset
Är det som 10,04 då? Eller förstår jag bara fel?
Du vet väl att Unity också har ett "mini", Unity 2d :) väldigt trist i mina ögon.
Nej, pinguy os 11.04 är med klassiskt gnome och mini är bantad.
Jag är mycket positivt överaskad hur stabil och användarvänlig pinguy 11.04 är !
Mini däremot funkade inte lika bra för mig, men det kanske kommer updates som får den att köra bättre...
Håller med om unity, den har inte alls fångat mitt intresse.
Hehe verkar som du just gett mig jobb ;) hade bara tänkt att testa mcpup i aser aspire one idag..
men jag får nok dra ner denna osse hehe. tack för tipset
Kul !
Men då tycker jag att du skall testa 11.04 och inte mini....