handdator

Visa fullständig version : Telias webmail fungerar inte i Firefox5 (windows XP)

Ralf
2011-06-23, 07:07
Jag undrar, gäller det även Ubuntuversionen?

Är det Telia som velar eller är det Firefox som vill för mycket??

Nu är det två webmail som inte fungerar, med fyran var det vårat Lotus som velade till sig, nu är det Telia också.

<Gnäll> Jag skall väl inte behöva nergradera eller behöva köra explorer i wine, för att kunna köra webmail</Gnäll>

Dessutom försöker jag undvika wine, även om det är alkoholfritt ;)

Svendus
2011-06-23, 08:41
Man kan ju alltid hämta eposten med ett pop konto och spara en kopia på servern eller läsa den med ett IMAP konto i valfri epost klient.

Svendus
2011-06-24, 04:31
Det är vist överlag för tidligt att uppgradera till Firefox5

2 skärmbilder ifrån en mac :p

30603061

kompatibilitet med tillägg saknas i Firefox 5.0

Tulle
2011-06-24, 05:31
hej hå.. det är flera problem som uppstår.. har du ett e-leg kan du kyssa det adjö.. dom hinner inte med i uppgraderingen där..
senaste kompabiliteten jag såg var 3,6 på firefox.. ..ja nu har jag inte kollat på ett dag.. men för inte så länge sen var jag tvungen att återinstaller a 3,6 för att ens kunna använta e-legget..

Ralf
2011-06-24, 10:56
Ok, då är det inte bara jag då.... tillbaka till 3,6 :).

Ralf
2011-06-24, 11:13
Det värsta är ju att det inte funkar på Ubuntu heller. På två datorer kör jag ju LTS så där är ju inga problem, men på knädatorn har jag ju 11.04 med fx 4.0 och där kan jag ju inte nergradera (eller?).

ZZplutoZZ
2011-06-24, 17:55
Jag vet inte vad det bero på, men visst är det bra med e-leg, det kan kanske vara problem ibland! Men jag använder själv telia webmail utan problem med Chromium och med ett vanligt lösenord...

Svendus
2011-06-24, 21:00
Det värsta är ju att det inte funkar på Ubuntu heller. På två datorer kör jag ju LTS så där är ju inga problem, men på knädatorn har jag ju 11.04 med fx 4.0 och där kan jag ju inte nergradera (eller?). Webbläsaren kan man ladda ner en äldre version ifrån Mozillas sida och installera i valfri mapp
och skapa en egen startar till 3.6

Ralf
2011-06-25, 18:34
Webbläsaren kan man ladda ner en äldre version ifrån Mozillas sida och installera i valfri mapp
och skapa en egen startar till 3.6
Jo visst, själva nergraderingen i sig är väl inget problem, men jag undrar vad Mozilla egentligen håller på med. Innan dom får allt att fungera i 4.0 så uppgraderar dom till 5.0 som fungerar ännu sämre.
Försöker dom någon uppgraderingstävling med chrome så måste ju funktionaliteten hänga med också, annars skjuter dom ju sig själva i foten.

Svendus
2011-06-25, 22:03
Nej det är lite skumt faktiskt där kommer jämt påminnelse om uppgradering i både Mac och Widows
och de flesta av tilläggen är inte kompatibla än