Visa fullständig version : Faddrar?
Tompalaz
2008-11-05, 14:54
Är det något som ni tänk på?
Några av er har ju varit med på ubuntu-se.org, jag vet inte riktigt hur det funkar, men det är en god tanke. Att nybörjaren ska kunna chatta med någon.
No1Viking
2008-11-05, 16:25
Är det något som ni tänk på?
Några av er har ju varit med på ubuntu-se.org, jag vet inte riktigt hur det funkar, men det är en god tanke. Att nybörjaren ska kunna chatta med någon.
Vi hoppas att vi alla kan fortsätta med det vi gör bäst i dag, hjälper varandra på ett så trevligt och bra sätt som möjligt.
Chatt har vi via webben, som vi kan nyttja, om det behövs en snabbare hjälp. Se länk ovan i den horisontella menyn.
Micke
sebastean
2008-11-05, 16:56
Jag gillar den support som är nu eftersom många kan hjälpas åt att lösa ett problem och att lösningarna blir tillgängliga för alla. Sen tror jag ett faddersystem är svårt att administrera.
Men en inofficiell faddertråd kanske kan vara något, där de som vill vara faddrar kan lämna ut kontaktuppgifter, men att man i tråden är tydlig med att det enbart är personen som vill vara fadder som ansvarar för att leva upp till eventuella förväntningar och att faddern lämnar ut kontaktinformation på egen risk.
Är det en bra idé?
Little John
2008-11-05, 17:08
Jag personligen har blivit allergiskt mot all organisation och adminstration av nya system som kräver personligt insats och till och med utdelning av "titlar". Jag tycker det finns viktigare saker. Nämligen att hjälpa ubuntu användarna med problem. Inte att slösa bort tid för något annat.
LJ
Tompalaz
2008-11-05, 21:20
ursäkta jag har inte lagt märke till chatten där.
Kul att se vad ni svarar, jag har som sagt ingen som helst erfarenhet, men det verkar ju som att systemet utnyttjas. Bara tänker att när man som nybörjare hade det varit perfekt att ha något man kunde chatta/ringa till för att få hjälp.
Forum (och detta är mycket bra och trevligt forum) i all ära där alla kan komma med synpunkter, det enda problemet är just att man måste vänta på svar efter att man ställt sin fråga. Ofta kan det vara något enkelt problem, hur gör jag för Dualboot eller hur monterar jag min disk mm.