handdator

Visa fullständig version : Konstigt Med YouTube och liknade siter

krille70
2012-04-28, 17:29
Hej Alla.

Nyligen uppdaterade jag min Ubuntu 11.10 till Ubuntu 12.04 LTS. Men efter det så hände något konstigt. Om t ex går in på YouTube och tittar på Video där så får t ex människor annan färg. Som t ex de blir blå i ansiktet. Varför blir det så? När jag hade Ubuntu 11.10 så blev det inte så. Jo jag har ett ASUS GeForce G210 grafik-kort. Finns det något sätt att fixa så människor ser ut som människor och inte ha en blå färg? Eller måste man kanske installera om allt på nytt? Drivrutiner för grafik-kort är 295.40. Kan detta vara orsaken till att detta händer. Om det är kan man ta hem nyare drivrutiner? Som kanske kan fixa detta problem. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Först trodde jag det var Webläsaren fel. Men jag testat Firefox, Opera och Chrome och alla tre har samma problem. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem.

Tack på förhand.
Krille70:confused::confused:

fingal12
2012-04-28, 19:13
Hej du kan högerklicka på den filmen i youtube du vill titta på och sen väljer du inställningar, där avmarkerar du "aktivera maskinvaruacceleration". Starta sen om t ex firefox och starta filmen igen, det ska lösa ditt problem, gjorde hos mig.

krille70
2012-04-29, 15:42
Jag har försökt att göra det du säger. Men den tillåter inte mig att stänga av maskinvaruacceleration. Kan det vara pga grafik-kortet som är ett ASUS GeForce G210 Silent? Eller är det drivrutinerna som orsak detta?

P-I H
2012-04-29, 16:32
Det finns en tråd om detta på Ubuntus engelska forum.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1953796