Visa fullständig version : Trevligare Ubuntu
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=37147#p293820
Jag skulle vilja få en dialog om hur vi Linux intresserade, ska bibehålla intresset.
Jag hoppas att vi inte misstycker att jag lagt tråden i annat forum, men det beror på att är där jag varit en längre tid.
Syftet är gott menat och jag hoppas du vill delta.
Hans
No1Viking
2009-02-28, 15:10
Hans
Tack för ditt initiativ. Vi har givetvis funderat kring din fråga och konstaterat ett antal saker.
1. Låt den nya medlemmen, den som är ny på Ubuntu bli sedd, att vi alla ser människan bakom problemet.
2. Lämna alltid ett svar, oavsett om vi kan hjälpa till eller inte. Ställ också frågor för att förtydliga det eventuella problemet.
3. Uppträd trevligt och positivt. Inget raljerande, en överlägsen stil eller provocerande av andra människor. Dålig attityd och ett mindre bra beteende är dåligt för medlemmen och förödande för oss alla inom ubuntu.se.
4. Välkomna alltid nya medlemmar. De har valt att registrera sig här för att de känner förtroende för oss. Därför ska vi ta hand om dem.
Vi är ALLTID glada och trevliga på ubuntu.se och det har funkat bra sedan vi startade verksamheten. ALLA medlemmar har alltid varit och är mycket hjälpsamma och svarar på andra medlemmars frågor om Ubuntu i supportdelarna. I de andra delarna finns det mycket humor och glädje som berikar livet.
Vi finns och vi är bra!
Micke
PS. Några rötägg har kommit hit och försökt sprida en dålig stämning här, men de har fått den behandling som behövts för att vi ska bevara den positiva miljö vi har. DS
Vi finns och vi är bra!
Ni (vi) är mycket bra!
Det är inte fel att säga att här har samlat en elit.
Men ny när jag sälj har "flyttats ner" till personalreserven (sjukpension vid 50:mad: ) så tänkte jag försöka göra en insats för "folkrörelse".
Som Urban skriver" ...Tiden då det var en "sport" att installera och konfigurera Linux är över....."
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=37106&p=293851#p293863
Min förhoppning var att locka över "energin" från den tråden och få fokusen på det som gagnar oss alla.
Det återstå att se. Bidra gärna.
Med tanke på hur många ingenjörer som friställs nu, så kan det här ((Ubuntu) bli stort.
Det här var en kul symbol :damnmate:.
Använd den om jag förtjänar det. (Det har jag gjort förr. :rolleye: )
No1Viking
2009-02-28, 15:41
Jag förstår inte vad du vill att vi ska bidra med?
Vi är 5 personer som arbetar mer aktivt med ubuntu.se. Vi har skapat denna sajt, en ubuntu remix, @ubuntu.se mailkonton, detta forum med blogg, chat, nyheter, sändlista, en wiki som är sprängfylld med information och över 1350 medlemmar har sökt sig hit, många återkommande. Vi förvaltar alla dessa tjänster och det gör vi bra, med alla medlemmars hjälp.
Vad kan du bidra med för att öka lojaliseringen?
Egentligen vet jag inte om det ens behövs, för vi orkar nog inte, med dagens manskap, skapa mer tjänster/produkter kopplade till ubuntu.se. Förvaltningen av dessa tar ganska mycket kraft. Trots det saknar vi inte idéer och vi har massor av framåtanda. Dock, som sagt, vi måste skynda långsamt för närvarande.
Micke
...idéer och vi har massor av framåtanda.......
Jag ser fram emot att bidra till detta.:)
Jag ser fram emot att bidra till detta.:)
Jo jag kan kanske hjälpa dig med centrala Ubuntu projekt om du vill
jobba med det ? Utvecklingsversionen är steg 1.
Sen måste vi i Sverige även försöka vara med på bugg-bíten som man kör världen över.
:)
Little John
2009-02-28, 16:17
Jo jag kan kanske hjälpa dig med centrala Ubuntu projekt om du vill
jobba med det ? Utvecklingsversionen är steg 1.
Sen måste vi i Sverige även försöka vara med på bugg-bíten som man kör världen över.
Tjenare, Plun! Trevligt att se dig här!;)
Hur menar du med bugg-biten? Att rapportera mera?
LJ
Tjenare, Plun! Trevligt att se dig här!;)
Hur menar du med bugg-biten? Att rapportera mera?
LJ
Nej att även en den svenska communityn hoppar med i "the Global Bug Jam"
https://wiki.ubuntu.com/GlobalBugJam
Jono beskriver
http://www.jonobacon.org/2009/02/20/ubuntu-global-bug-here-it-comes-lets-make-it-rock-hard/
Little John
2009-02-28, 17:25
Det där var ju spännande. Kräver lite organisation i Sverige och det är där problemet ligger....
LJ
Det där var ju spännande. Kräver lite organisation i Sverige och det är där problemet ligger....
LJ
Jo men till nästa vända borde vi vara redo...;)
Man knäcker/närmar sig en lösning med massvis med buggar via en lite mer organiserat happening.
En ensam användare som slåss mot 50000 andra buggar har det betydligt tuffare, typ don Quijoute
Plun,
du tar upp något som jag endast har en svag aning om. Eftersom jag är nybörjare. Men säker finns det flera som är intresserade att bidra inom samma område. Där i ligger "min" ide. Den är ju knappast orginell, så det finns säkert flera med avseende på det jag tog upp i den tråden.
(nu ska jag dyka i ArchLinux underbara värld :) , hoppas ni har räddningstjänsten i trimm.:damnmate:)
No1Viking
2009-02-28, 17:42
hoppas ni har räddningstjänsten i trimm.:damnmate:)
Whahahaha..... jaaa, vi finns kvar här, det är ett löfte.
Micke
Plun,
du tar upp något som jag endast har en svag aning om. Eftersom jag är nybörjare. Men säker finns det flera som är intresserade att bidra inom samma område. Där i ligger "min" ide. Den är ju knappast orginell, så det finns säkert flera med avseende på det jag tog upp i den tråden.
(nu ska jag dyka i ArchLinux underbara värld :) , hoppas ni har räddningstjänsten i trimm.:damnmate:)
OK... Arch kommer inte att göra dig lyckligare... troligen bara mer frustrerad..:rolleyes:
Du kan göra allting i Ubuntu via terminalen etc som i Arch...
---------------
Jono är då Ubuntus sk community manager och precis som han skriver så behöver man inte vara utvecklare för att knäcka buggar.
DimensionX
2009-02-28, 17:54
Många buggar brukar man ju få fram av en ren slump, typ......
- Ooops, vad hände nu? Okey, en bugg.
Buggar kan man nästan hittar överallt, tyvärr.