Visa fullständig version : Audacity plugins
Jag sitter just nu och leker med live-varianten av Conn-remixen (ja, jag fick igång den till slut, jag laddade ner ison på nytt och brände den, då funka allt klockers).
Jag har installerat Audacity via synaptic, men jag vill kunna få in en plugin som heter "hard limiter" eftersom den använder jag mycket.
Dom följde tydligen med Ubuntustudio (eller också fick jag till det på nåt vänster jag inte kommer ihåg).
Jag har varit inne och laddat ner swh-plugins-0.4.15 men när jag packar upp mappen finns dom där, men antingen som c-kod eller som xml.
Något säger mig att det inte bara är att lägga in dom i pluginmappen på audacity....
Är jag helt på fel spår eller?????
Nu har jag inte botaniserat mycket i audacity men det är nog så enkelt...
Plug-Ins
You can download and install plug-ins to add extra effects to Audacity, or to add more audio generation and analysis capability. Plug-ins appear at the bottom of the "Effect", "Generate" or "Analyze" menus. To install new plug-ins, place them in the Plug-Ins folder inside the Audacity installation folder. On Windows computers, this is usually under "Program Files." On Mac OS X, it is usually under "Applications."
http://audacity.sourceforge.net/download/plugins
audacity funkar för övrigt numera bra för att spela in Spotify
en pulse-bugg som är löst efter mycket trassel. :D
Nej, jag tror tyvärr inte det är så enkelt. Ändelserna på pluginsen i Pluginmappen heter .ny
När jag går in på linuxsidorna så är det A rörigt och B ingenting som står om Ubuntu.
That's scary man :eek:. (egentligen inte, men jag kände för den smilein :rolleyes:).
Jo men läs hela sidan då om plugins.
Nyquist Plug-Ins >>>> osv inkl länkar.....
Nykvistprompten ska finnas....;)
Glöm det....
Det var enklare än så.
Synaptic sök swh-plugins.
Installera.
Starta om Audacity
Klart.
Varför kan jag aldrig sätta en tråd till löst.
Jag går in på första posten, går in på avancerat, men där kan jag bara ändra ämne, kan inte sätta tråden till löst.:argh:
Jag vill också :bawling:
Jo men nu är du i divisionen "avancerad" oavsett vilket OS du kör...;)
Om det är filändelser .ny så borde det vara Nyquist-plugins och då verkar det vara prompten som gäller.
Del_barzam
2009-03-04, 16:58
Du kan alltid manuellt lägga till "[löst]" framför ämnesraden, det blir samma resultat!
Äsch, det är väl ingen sport :rolleye:.