handdator

Visa fullständig version : En som inte använder Ubuntu men ändå är medlem!

Malou
2009-05-18, 01:28
Hej!

Jag heter Malou och blev medlem här den => 2009-02-09 <= Och det var då brumbjörnen LJ (Little John) som lockade hit mig ;)

Var tidigare medlem hos ett annat :evil: -Forum där jag också blev inlurad i. Där passade jag då på att försöka lära mig detta med Ubuntu systemet. Lyckades nästan med hjälp av Plun & Bossieman (tror jag namnet var). Men tyvärr så misslyckades hela altet och jag gav upp mina försök med detta system.
Är dock ej längre medlem där pga av olika orsaker.

Känns bättre att vara medlem här på detta Ubuntu-forum.
Vem vet jag kanske gör nya tappra försök med att försöka komma överrens med Ubuntu-systemet någon gång i framtiden.
:stupido:

MVH/Malou

Little John
2009-05-18, 05:15
Nämen hej Malou ! Trevligt att se dig här :) Vänta bara!! Två veckor till hos oss och du har Ubuntu installerat :D ( fast det vore ju synd om ert forum hos http://www.antispywareforum.se/phpBB/index.php skulle försvinna )
Välkommen !!

LJ

Turbo
2009-05-18, 06:17
Välkommen Malou! :) Roligt att kompetent folk dyker upp, inte minst för att du är tjej.
Eftersom jag kör windowsprogram i Ubuntu så får man in lite otäckingar i hemmappen ibland. Bl.a. därför kör jag oxå AVG. Antivirus i Ubuntu. Känns ändå tryggt att du finns här då om något otäckt "tar över".
:D

Little John
2009-05-18, 06:25
Hade just en idé...Tänk om Malou kunde berätta för oss om dom senaste trojaner/virus som kommit och vi meddela om det i portalen....;)

LJ

LionKing
2009-05-18, 07:10
Välkommen hit Malou! :)

Jag är inte heller 100% "Ubuntuit", men känns väldigt bra att vara här! Man blir väl mottagen, fast man kör "det andra" operativsystemet. ;)

Jaso
2009-05-18, 07:52
Välkommen Malou, Ubuntu eller inte så är man välkommen här! :)

Malou
2009-05-18, 15:37
Hej LJ & Turbo & LionKing & Jaso!

Tack för erat välkomnande och för era vänliga ord :)

LJ:
Ingen risk att forumet försvinner :D

Två veckor till hos oss och du har Ubuntu installerat :D
Det tror jag inte, lär nog dröja ett bra tag. Är upptagen med att betatesta den svenska Windows 7 RC samt lite annat. Dessutom ge support på tre forum (varav två är mina egna).

Hade just en idé...Tänk om Malou kunde berätta för oss om dom senaste trojaner/virus som kommit och vi meddela om det i portalen....;)
Vilken lysande ide du kom med :D Men om du menar till själva systemet Ubuntu så kan jag inte bistå med något då jag enbart är inriktad på Windows systemen.

Turbo:
Kan man få in otäckingar i Ubuntu?
Trodde detta var omöjligt (enligt de flesta). Men du är välkommen att fråga om där är något ;)

LionKing & Jaso:
Håller med fullständigtoch det är så det skall vara. Oavsett vilket system man kör så skall alla vara välkomna.

MVH/Malou

Del_barzam
2009-05-18, 20:22
Välkommen hit! Jag håller med alla andra talare :)

ulsak
2009-05-19, 00:39
Alla är välkomna och ska trivas här.

Turbo
2009-05-19, 03:52
Hej LJ & Turbo & LionKing & Jaso!

Tack för erat välkomnande och för era vänliga ord :)

LJ:
Ingen risk att forumet försvinner :D

Det tror jag inte, lär nog dröja ett bra tag. Är upptagen med att betatesta den svenska Windows 7 RC samt lite annat. Dessutom ge support på tre forum (varav två är mina egna).

Vilken lysande ide du kom med :D Men om du menar till själva systemet Ubuntu så kan jag inte bistå med något då jag enbart är inriktad på Windows systemen.

Turbo:
Kan man få in otäckingar i Ubuntu?
Trodde detta var omöjligt (enligt de flesta). Men du är välkommen att fråga om där är något ;)

LionKing & Jaso:
Håller med fullständigtoch det är så det skall vara. Oavsett vilket system man kör så skall alla vara välkomna.

MVH/Malou

Jo, Malou,..... Man kan köra Windows-applikationer med ett program som heter Wine och på det sättet få in ohyra. Några sitter fast i vissa Windowsprogram som Photoshop, Finale m.m. Då kan man köra dessa i Ubuntu genom Wine. Wine är som ett mini-XP (IMHO) och det lilla systemet kan bli smittat.

Till de flesta Windowsprogram finns det fullgoda Linux-varianter. :p

Little John
2009-05-19, 05:21
Nej, jag menade till Windows. I portalen har vi ju en avdelning för andra operativsystem och det vore jättetrevligt om man kunde posta där om aktuelle Trojaner/virus samt sedan länka till ditt forum för att kunna läsa åtgärderna.
Ha vi en deal? :D

LJ

Malou
2009-05-21, 14:06
Hej barzam & ulsak!

Tack även till er för välkomnandet :)

Känns underbart att köra Ubuntu inte är ett måste.

MVH/Malou

Malou
2009-05-21, 14:10
Hej Little John!

Ha vi en deal? :D
Det vet du att vi har :shakehands:

Titta in i Moderatordelen där jag har postat ett svarsinlägg till dig. Även kollegan har svarat och är med på noterna :D

MVH/Malou

Little John
2009-05-21, 14:25
Toppen, Malou !

Kommer in snart hos er. Jag har fullt upp här hemma just nu! :)

Hälsningar
LJ

Malou
2009-05-21, 14:40
Toppen, Malou !

Kommer in snart hos er. Jag har fullt upp här hemma just nu! :)

Hälsningar
LJ
Det är lugnt ta den tid du behöver. Du återkommer då du har tid/lust/ork ;)

PS: Blev lite orolig om att något var fel. Men hoppas att allt är bra med dig ;)

MVH/Malou

Little John
2009-05-21, 15:30
Ingen fara. Gumman min gav order att jobba i trädgården :D
och hon tål inte protest ! :D

LJ

Malou
2009-05-21, 15:32
Ingen fara. Gumman min gav order att jobba i trädgården :D
och hon tål inte protest ! :D

LJ
Skönt att höra att allt är bra ;)
Aha ok ja då är det nog bäst att göra som hon säger :D

MVH/Malou

rancor
2009-05-22, 12:59
Man känner sig lite förföljd, jag tror du är mer eller mindre aktiv på de forum jag hänger på :p

// rancor

Malou
2009-05-22, 13:40
Man känner sig lite förföljd, jag tror du är mer eller mindre aktiv på de forum jag hänger på :p

// rancor
Säger du det. Så även för mig :cool:
Man vet aldrig var "Trollet" håller hus någonstans och är mer eller mindre aktiv :D

MVH/Malou

DimensionX
2009-05-22, 16:09

// rancor

Hmmm, är du här...också? :stupido3:

Ok, i'm outta here........

Nej, jag lider inte av förföljelsemani.

:p:D