View Full Version : Dela trådlöst nätverk i Vista?
ogge_116
15th July 2009, 23:01
Tjoflöjt!
Jag fick för ett tag sen i ett trådlöst a/b/g nätverkskort och nu skulle jag vilja dela internetanslutningen genom det kortet.
Enkelt förklarat: internet går in i datorn via det trådbundna nätverkskortet och ut genom det trådlösa nätverkskortet. Hur gör jag det på ett så enkelt sätt som möjligt? Som rubriken anger så använder jag Vista.
Tack på förhand!
tomas.nilsson
16th July 2009, 08:40
Nu är inte jag någon hejare på vare sig Windows eller mer specifikt Vista, men jag har för mig att man kan brygga nätverksanslutningar i Windows genom att markera de två anslutningar som det gäller (i ditt fall en "wireless connection" och en "wired connection"), högerklicka på nån av dem och välja brygga/bridge (eller nåt liknande)...
/ Tomas
Little John
16th July 2009, 09:13
Jag vet ingentingom Vista med med XP gick det, minns jag.
Man måste aktivera routing. Och för XP hittade jag den här:
http://www.howtonetworking.com/casestudy/router2.htm
Vet inte om det går med Vista...
LJ
ogge_116
16th July 2009, 10:13
Nu är inte jag någon hejare på vare sig Windows eller mer specifikt Vista, men jag har för mig att man kan brygga nätverksanslutningar i Windows genom att markera de två anslutningar som det gäller (i ditt fall en "wireless connection" och en "wired connection"), högerklicka på nån av dem och välja brygga/bridge (eller nåt liknande)...
Okej, ska testa det :)