handdator

Visa fullständig version : Varför funkar inte bränning av ISO fil i Brasero?

ApeviaX
2009-08-01, 15:11
Hej

Jag har gjort början av vad som ska bli min första remix...

Men efter bränning till DVD-RW (som är ny och funkar perfekt (utom i detta läge)) så säger Brasero både att det blev en lyckad bränning men också att det inträffat ett internt fel..

Slänger upp screenshot och logg fil så kanske ni kan ta en titt?

http://ubuntu.se/forum/attachment.php?attachmentid=481&stc=1&d=1249135793

(Gick tydligen inte att ladda upp log filer?)

Nicke

Little John
2009-08-01, 16:37
Installera Gnome-baker, gå in under verktyg, klicka på "Bränn som CD avbild", ställ hastigheten på x4 max ( VIKTIGT !!)

LJ

ApeviaX
2009-08-01, 17:40
Okej, ska testa det.

Men kan tillägga att jag gjorde om remixen från steg 2. (Steg 1, var att fixa med språk etc. i UCK... använde den ISO filen som blev å men gjorde om jobbet i Reconstructor vilket var steg 2...)

Nu är ju inte remixen klar då jag har problem med temat och att få bort program...

Den nya iso filen som blev i Reconstructor gick att bränna utan problem, skriver detta från min Virtuella testdator för remixen.

Brände i x2 i Brasero, men ska fixa Gnome-baker (ska även integrera i remixen) och testa där när remixen är klar för nästa steg.

Nicke

tomas.nilsson
2009-08-02, 10:20
Har själv också haft en del problem med Brasero och brukar därför använda KDE's brännarprogram k3b som funkar utmärkt. Man får dock en massa KDE paket på köpet vid installation, vilket inte alla är så förtjusta i...

/ Tomas

ApeviaX
2009-08-03, 08:22
Hej

Jag lyckades till slut fixa en ISO som brändes utan problem, men fick göra om massor i remixen, hela Reconstructor delen.

Har kvar problem med tema etc. Men det hör inte till denna tråd.

I alla fall så verkar det gå bättre nu med bränningen, återkommer senare om jag får negativa resultat igen.

Nicke

mghg
2009-08-03, 09:30
Enligt vad som skrivits tidigare i denna tråd är löser både gnome-baker och k3b uppgiften att bränna ISO-filer, och jag antar att båda är lätta att installera.

Men grundfrågan "Varför funkar inte bränning av ISO fil i Brasero?" återstår. Jag tycker det är märkligt att Gnome, som är en beprövad skrivbordsmiljö med lång utvecklingstid bakom sig, har ett brännarprogram som inte fungerar och uppfyller allt det lovar. Är det någon som kan förklara?

P.S. ApeviaX, det är inte meningen att kapa din tråd. Om du vill skapar jag en ny.

Little John
2009-08-03, 10:34
Jo, det stämmer faktiskt. Det har varit många problem med Brasero tidigare. Och ingen vet varför.

LJ

ApeviaX
2009-08-04, 11:18
Ingen fara mghg, kör på bara ingen tycker det förvirrande så är det grönt från min sida ;)

Lyckades ju inte slänga upp loggfilen för jag fattade inte hur man bifogar annat än bilder, men konstigt var det, massor text och mycket röda markeringar etc.

Nicke

Svendus
2009-08-04, 14:33
Nu vet jag inte om det kan varierar i forumet
vilka filändelser som är tillåtna och hur stora de får vare
för en registrerad medlem, men zippar du en .txt fil Nicke blir den mikroskopisk ;)

http://ubuntu.se/forum/attachment.php?attachmentid=485&stc=1&d=1249392641

ApeviaX
2009-08-04, 15:46
Oj, vad pinsamt... Tänkte inte på den listan :o

Tackar Svendus, det ska fixa sig i framtiden då vid ev. problem ;)

Nicke

me2linux
2009-08-08, 14:17
Jag kör med Nero for Linux. Funkar kanon och då slipper man alla KDE-paketen. Aldrig haft ngt problem med att bränna ISO-filer...