Visa fullständig version : problem med e180 med ubuntu 8.04
kan för mitt liv inte få igång 3modemet e180 m 8.04! har gått igenom en mängd guider men inget hjälper, funderar också på om jag strulat till nåt med det jag prövat.. hittade nån guide där man ska checka i ppp under nätverk, detta fungerar ej alls, det går tillbaka till ethernet efter att jag försökt ändra!
är nybörjare på ubuntu, kan följa en detaljerad guide (kanske) men inget mer än så! :)
någon som vet? blir galen.
kan också tillägga att det inte verkar som att datorn förstår att jag kopplat i nåt när jag kopplat i modemet, en gång kom det upp en mapp men nu kommer det inte upp nåt alls. modemet lyser så det är på iaf :)
Ubuntu 8.04 kör en äldre version av Network-managern som inte stödjer mobilt bredband.
Rekommenderar installation av Jaunty 9.04 ev att du tar ubuntu.se remixen så funkar det mesta direkt. (alt en 2 stegs uppgradering > Intrepid > Jaunty)
TACK!! höll på att ge upp hoppet där innan men nu uppgraderade jag bara till 8.10 och det funkade direkt! äntligen!