handdator

Visa fullständig version : Tandtråd

mwest
2009-10-17, 13:40
Får börja att be lite om ursäkt för att man endast startar egna trådar utan att svara hos andra.
ang topic så är de ett väldigt bra tandredskap för att få bort rester.
Men frågan är från min del att när behöver man den verkligen..?

Nu är min fantasi rätt dålig men ett tydligt exempel på de måste ändå vara efter man ätit Dafgårdts kalops.

Har ni/andra här någon erfarenhet när de verkligen behövs..? Tack !

:)

ulsak
2009-10-17, 13:44
Jag har gått som "försökspatient" på tandläkarhögskolan i 12 år och jag kan garantera att alla metoder för att hålla rent tänderna, i synnerhet i tandköttskanten och emellan tänderna är välkomna.

Jag använder eltandborsten, mellanrumsborstar ( två storlekar), tandtråd och floursköljning.

När det gäller tänder: Better be safe than sorry..

KingLeffe
2009-10-18, 00:40
diskutera tandtråd på ett ubuntuforum?! :confused:
Det är nog inget fel på din fantasi (på ett bra sätt :))
Men jag håller med, tandtråd är bra för att få bort rester.
Jag var på semester i thailand för några år sedan och blev då bjuden på helstekt griskulting. Inte riktigt helstekt som här i svergie utan dom tog bara ur inälvorna och slängde den direkt på elden. Sen hackades den där grisen upp i små strimmlor (HELA grisen - huvudet)
var inte det godaste jag ätit, och det fastnade mellan tänderna!!(värre än dafgårdts kalops kan jag lova)
Då önskade jag mig verkligen lite tandtråd (och att jag hadde låtit bli att äta lunch, för den var påväg upp ett par gånger)

mwest
2009-10-21, 23:47
diskutera tandtråd på ett ubuntuforum?! :confused:
Det är nog inget fel på din fantasi (på ett bra sätt :))
Men jag håller med, tandtråd är bra för att få bort rester.
Jag var på semester i thailand för några år sedan och blev då bjuden på helstekt griskulting. Inte riktigt helstekt som här i svergie utan dom tog bara ur inälvorna och slängde den direkt på elden. Sen hackades den där grisen upp i små strimmlor (HELA grisen - huvudet)
var inte det godaste jag ätit, och det fastnade mellan tänderna!!(värre än dafgårdts kalops kan jag lova)
Då önskade jag mig verkligen lite tandtråd (och att jag hadde låtit bli att äta lunch, för den var påväg upp ett par gånger)

dom där "festerna" verkar inte ha alla sina tändstickor i asken thats for sure....svårt att se dårskapet härifrån runt och kring de där, men du va där..:confused: