Visa fullständig version : Counterstrike (hög processoranvändning)
[0G]Nitr0
2008-04-13, 08:54
Tjoo
jag har ett litet bekymmer med CS / Steam :mad:
När jag startar det så skenar användningen av processorn till 100%:eek:
jag fick till det i går då jag aktiverade ATI drivrutinerna :D men efter omstart så är det likadant :confused: och nu hittar jag inte vart jag var och pillade för att aktivera drivisarna =( och ja jag vet jag är både gammal och förvirrad :s:
jag är snart 42 och 5 barnsfar så det här med att sitta i lugn och ro existerar inte för mej tyvärr...
Hoppas någon har lite koll på detta
jag kör ubuntu 7.10 (gutsy)
0LLE
Hej.
Har du absolut senaste versionen av wine?
Ladda ner den direkt från deras hemsida så att du är på säkra sidan om du är osäker. Följ instruktionerna som går att hitta här:
http://www.winehq.org/site/download-deb
Jag märkte också detta med någon version av wine för några veckor sedan. Fast jag brukar själv skylla på flash. :P
Men testa en nyare version av wine, ubuntu brukar inte ha de nyaste i skafferiet om jag har förstått det rätt.
Spel brukar väl ta 100% processoranvändning?
Spel brukar väl ta 100% processoranvändning?
Nej, varför skulle dem det? Då skulle det ju vara lagg precis hela tiden.
// rancor
Om processorn är flaskhalsen och man inte har maxfps så lär det i alla fall göra det. I Windows har jag för mig att spelen tar 100%. Jag får testa ett spel i Ubuntu och forska kring det.
det är helt riktigt... spelen försöker alltid ta så mycket den bara kan om det är ett 3dspel.. även andra spel (ultima online vet jag med säkerhet) tar ALLTID 100%... spelar ingen roll hur snabb dator man har :)
qlgodis@hotmail.com
2008-11-04, 16:42
heej ! joo jag har också märkt att på ubuntu så är "alla" (som jag testat) spel ganska tröga som guild wars och counter strike source ("steam spel") .. är det verkligen bara på ubuntu det är så här ?
MVH// Jacob
heej ! joo jag har också märkt att på ubuntu så är "alla" (som jag testat) spel ganska tröga som guild wars och counter strike source ("steam spel") .. är det verkligen bara på ubuntu det är så här ?
MVH// Jacob
3D fungerar väl inte lika bra på som Windows och är man en renodlad gamer så är kanske inte Linux det optimala valet som speldator. Nästa version av Linuxkärnan som Ubuntu 9.04 högst troligt kommer använda innehåller viktiga komponenter för att öka prestanda för 3D och det kanske blir en viktig "avspark" för spel i Linux vilket vi får hålla tummarna för.
// rancor
qlgodis@hotmail.com
2008-11-04, 17:14
ok :) jag klarar mej det är bara en hel del lagg ;) det låter sjuukt nice längtar !! ;)
tack så sjuukt mycket !! :)
MVH// Jacob