handdator

Visa fullständig version : Blipville, Saknad insticksmodul

Tomten123
2009-11-30, 16:01
Hej, Jag har alla dom dära insticksmodulerna för såna här spel som typ Shockwave player, Adobe flash player och Java t.ex men när jag går in på blipville står det Insticksmodul saknas men när ma söker efter insticksmoduler står det ``Inga insticksmuduler funna´´
p.s jag har det nyaste av Shockwave player, Adobe flash player och Java:dancing:

Tack på förhand MvH Tomten! :adore:

plun-
2009-11-30, 17:55
Njau... jag tror inte du har Shockwaveplayern för den finns inte för Linux

Inte att blanda ihop med FlashPlayern

Om
http://get.adobe.com/shockwave/otherversions/

Man kan då köra Blipville via Windowsversionen av Firefox och Wine.

Tomten123
2009-11-30, 19:51
haha jag lovar xD har Shockwave playern till 9.10an fick ner den precis ;)

Tomten123
2009-11-30, 19:58
Jag har installerat den dära Shockwave playern allting gick rätt men vad ska jag göra nu? och hur får jag det att funka till blipville? :P

plun-
2009-11-30, 20:00
Njau jag tror fortfarande inte det....:o

https://help.ubuntu.com/community/Shockwave

Eller vart laddade du ner Shockwave...:confused:

Tomten123
2009-11-30, 20:01
Jag laddade ner den och sen installerade jag den inget beövdes avbrytas!
:) vad ska jag göra nu? för att få det att funka? :S

Tomten123
2009-12-01, 06:54
Du hade rätt hehe och jag fel... Men Jag följde din guide och (NU) är det klart :) men när jag går in på blipville står det att jag behöver flash...Jag hade det på Mozilla Firefox Linux men man var ju tvnungen att skaffa win Firefox..
Så hur ska jag göra för att få Flash att funka nu??! :D:D

Tomten123
2009-12-01, 07:27
Okej Flash installerat... men nu när man öppnar blipville står det Shockwave player installeras nu -.-' Men när jag kollar på Adobes hemsida ://www.adobe.com/shockwave/welcome/ står det att den är installerad!! :mad:

plun-
2009-12-01, 20:32
Jo men kör du Windowsversionen av Firefox via Wine ?

Nedladdning:
http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.5.5&os=win&lang=sv-SE

Sen installerar du Flash SAMT shockwave till den.

Då ska blipville funka.

:)

Tomten123
2009-12-02, 05:15
Jag kör windows verisionen och jag har installerat båda? Men det står
Shockwave installeras när jag går in :(

Tomten123
2009-12-11, 17:34
Barzam! om man inte kan göra nya trådar? hur ska man då få svar? det är ju ingen som svarar på den här! Riktigt dåligt har istortsett aldrig blivit hjälpt? har alltid slutat såhär att ni bara slutar svara? pch för att få ett svar tar det ungefär 1 dag för ett svar -.-'
Så SNÄLLA svara!! Hur ska man göra då? om inte ''Spamma'' nya trådar!

Del_barzam
2009-12-11, 17:47
Har du kollat och dubbelkollat att du har gjort som det står i den här guiden?

Little John
2009-12-11, 17:57
Barzam! om man inte kan göra nya trådar? hur ska man då få svar? det är ju ingen som svarar på den här! Riktigt dåligt har istortsett aldrig blivit hjälpt? har alltid slutat såhär att ni bara slutar svara? pch för att få ett svar tar det ungefär 1 dag för ett svar -.-'
Så SNÄLLA svara!! Hur ska man göra då? om inte ''Spamma'' nya trådar!
Ett supportforum är en ideellt verksamhet. Det betyder att någon svarar när han/hon har tid och framförallt vet svaret. När det bara finns 5 personer inne finns det knappast någon chans att någon svarar här. Ingen som sitter dygnet runt och vet allting.
Läs noggrant guiden:
framför allt konfigurationen av mozplugger.

LJ

Tomten123
2009-12-11, 17:58
Ja :) och vissa shockwave spel funkar! laddas upp och går att spela. Alla förutom blip det står bara shockwave is now installing

Little John
2009-12-11, 18:00
Ja :) och vissa shockwave spel funkar! laddas upp och går att spela. Alla förutom blip det står bara shockwave is now installing
Shockwave player och Shockwave flash är som sagt två olika saker. Om det står att den laddar betyder det inte att den finns.

LJ

Tomten123
2009-12-11, 18:02
Men jag kan spela vissa spel som shockwave används i det är bara blipville som int funkar

KingLeffe
2009-12-11, 20:19
Om endast blipville inte fungerar bör du försöka kontakta dem för att få mer information om problemet.
Är du dessutom 100% säker på att du läste den länkade guiden ordentligt?

och precis som LJ sa tidigare:

Ett supportforum är en ideellt verksamhet. Det betyder att någon svarar när han/hon har tid och framförallt vet svaret. När det bara finns 5 personer inne finns det knappast någon chans att någon svarar här. Ingen som sitter dygnet runt och vet allting.

Du kan inte kräva att vi ska ha en lösning på ditt problem, vilket det känns som nu.
Dessutom är de respektlöst mot alla de fantastiska personer som på sin fritid ängar sig åt att hjälpa människor på detta forum.
Att spamma forumet som du har gjort är absolut inte OK, och kan leda till att du i framtiden får en varning eller ban. Så var snäll att tänk på det i framtiden ;)

Tomten123
2009-12-12, 09:22
Japp ja ja och ja :P
Men dom sa att blipville hade blockerat linux för att använda blip :S men jag använder ju win firefox :S
Kanske det som är problemet

Little John
2009-12-12, 10:38
Jag fick inte igång något därinne.

LJ