handdator

Visa fullständig version : Speltips

Tomten123
2009-12-03, 14:34
För er som vill spela på Ubuntu finns världens bästa program att hämta på programcentralen! Playonlinux :D Det funkar jättebra och är gratis såklart hahah Alla nya spel finns med som tex CS CoD Wow m.m.
Såklart måste du ha Wine tror jag!

Del_barzam
2009-12-03, 14:50
Den bästa funktionen med playonlinux är att man kan ha separata inställningar i Wine för olika spel och tom. olika versioner av Wine installerade. Playonlinux rekommenderas varmt. Det kan självklart användas till annat än spel, för att underlätta installationen av olika Windows-program.

Tomten123
2009-12-03, 15:04
Aa haha helt klart som om någon inte gillar firefox eller inte kan hantera (Jag använder Firefox) så kan man ju installera Explorer eller windows live messenger 2008 eller Google sketchup och Net Frameworks 2.0 Och mycket mer! :D:D

KingLeffe
2009-12-03, 15:28
ja playonlinux är riktigt smidigt, många av de bättre spelen fungerar ju riktigt bra dessutom. Tex. Fallout 3, CoD4 och guildwars.

Fast vem vill ha Explorer när det finns Firefox? ;)

Jaso
2009-12-03, 17:37
Aa haha helt klart som om någon inte gillar firefox eller inte kan hantera (Jag använder Firefox) så kan man ju installera Explorer eller windows live messenger 2008 eller Google sketchup och Net Frameworks 2.0 Och mycket mer! :D:D

Funderar på vad vi ska göra med tomten som snackar goja om internet explorer. Tror han får bara ris i julklapp i år.. :p:wavey:

Skämtåsido så är Playonlinux riktigt kompentent programpaket.

Tomten123
2009-12-04, 05:30
HAHA ojdå ris låter inte speciellt kul haha men själv använder jag ju firefox! ;) det var bara ett exempel :P
Jag testade cs med wine och det var okej men med playOnLinux så funkade allt ljudkort m.m. samma sak med mitt kära wow :)