Visa fullständig version : [löst]mediaserver mot ps3
kapt. krok
2010-01-09, 16:50
Hej hej, tänkte sätta upp en mediaserver mot min ps3 och behöver nog lite tips om bra sådana för program för Ubuntu.. Nåt enkelt vore fint eftersom jag inte är nåt geni direkt vad gäller nätverk o.s.v..
Tack på förhand
/Kapten
PS3 Mediaserver är lätt den bästa jag testat. Du hittar den här http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
kapt. krok
2010-01-10, 14:57
Ser lovande ut.. Tack för tipset..
Nu återstår bara att få hjälp med att fixa te tar.gz filen eftersom jag aldrig installerat på det sättet innan..
Finns det ingen .deb för detta?? :)
(Edit)
Ok har nu gjort om paketet med alien till deb fil och installationen gnällde ingenting men jag hittar det inte vet ej var det tagit vägen.. pms, ps3mediaserver funkar inte i teminalen.. :(
/Kapten
kapt. krok
2010-01-11, 18:42
Problem solved...
KingLeffe
2010-01-11, 23:21
Vad var lösningen?
Ändrar prefix till löst.
kapt. krok
2010-01-12, 06:51
Trodde inte jag skulle lösa installationen av programmet..
Det behövdes inte göras nån .deb fil av det utan det var ju bara att få PMS.sh som ett körbart program under egenskaper.. (så helt enkelt alldeles för mycket nybörjaridioti från min sida)
Kan nu säga till alla som har en ps3 att detta program varmt rekomenderas om man vill kunna spela upp FLAC och MKV filer tex eftersom ps3an inte gör detta på egen hand.
/Kapten
Man kan även lägga upp så man kan köra webbradio, internet-tv, mm, på sin PS3 via detta program.