Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med uppdatering från en "ren" Ubuntu 10.4 till Ubuntu 10.4 Remix

Reg.datum
    nov 2009
    Tack!
    3
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg

Standard Problem med uppdatering från en "ren" Ubuntu 10.4 till Ubuntu 10.4 Remix

Hej!

Skulle behöva lite support på vad som är felet. Är ganska ny på Ubuntu. Har haft en "ren" version av Ubuntu som jag har försökt att uppgradera. När jag skulle installera så fattades det två rader jämför med bilden.

Ubuntu1.jpg

Så här ser det ut efter installationen jämfört med guiden! Har gjort som det har stått i guiden och klipp och klistrat in och gått in i terminalen osv. och det har gått bra.

Tacksam för lite support.

Hälsningar Alexander

Reg.datum
    apr 2009
    Tack!
    0
    Blogginlägg
    5

Standard Sv: Problem med uppdatering från en "ren" Ubuntu 10.4 till Ubuntu 10.4 Remix

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det fattas två rader. Om jag tolkar bilden rätt har du råkat lägga till PPA:n för Ubuntu Lucid Partner två gånger. Du kan ta bort den nedersta genom att klicka på den och och välja Ta bort knappen nedanför.
    Du har inte installerat PPA för sevenmachines (Flashsupport) jämfört med Remixen. Det behöver du bara göra om du kör 64-bitars system. Har du 32-bitars system behöver du inte den PPA:n. Hur du gör står i guiden.

Reg.datum
    nov 2009
    Tack!
    3

Standard Sv: Problem med uppdatering från en "ren" Ubuntu 10.4 till Ubuntu 10.4 Remix

Hej!

Har en annan dator som det är installerat 10.4 remixen från början. Där finns det två ikoner, dels Java en för Ubuntus programbank. Hur ska man göra för att få fram de ikonerna? Jämför med den datorn med remixen så "fattas" det flera program som inte är installerade tex. Wine som man blir tvungen att installera genom programhanteraren.

fd.svenssons avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    62
    Tackade 22 gånger i 21 inlägg
    Blogginlägg
    66

Är det något som gör det svårt att installera? Det som är enklast, tycker i alla fall jag är att gå via (Synaptic) Pakethanterare och skriva in i sökraden vad man söker. Se bild

Bifogad fil 1797
    Om någon gör dig illa, skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott, knacka in det i sten. Afrikanskt ordspråk
    Livet är en teater/Magnus Uggla
    http://www.youtube.com/watch?feature...gAM31N5Co#t=3s

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Problem med "snabbtangenter" Ubuntu 11
    Av rollebolle i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 12:39
  2. "Lägg till bokmärke" - problem
    Av Svento i forum Skrivbordet (även 3d)
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 21:47
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 20:00
  4. Problem med "knaster" från högtalarna efter uppdatering.
    Av davvie i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 11:35
  5. Problem med utskrifter från "nätet"...
    Av super_nollan i forum Övrig Support
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 09:45

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •