jo... ps1 börjar närma sig retro, helt klart är nes retro oxå =)
Är det bara riktigt gamla konsoller och datorer eller skulle ni säga att Playstation 1 är retro?
jo... ps1 börjar närma sig retro, helt klart är nes retro oxå =)
He he
Tja, Playstation släpptes 94 i Japan och 95 i Sverige, jag köpte min 3 Okt 95 i Karlstad. 13 år får man nog börja att se som retro.
Mina första spel var Ridge Racer, Toshinden, Twisted Metal och NBA Jam TE.
När PS kom så var polygoner nåt riktigt häftigt.![]()
Allt före PS2 känns som retro. En speciell era är Sega Saturn tiden då man varierade mellan 2D och 3D grafik mycket innan 3D tog över för mycket.
Följ ditt hjärta men tappa aldrig kontroll.
PS1 är definitivt retro. Jag kommer ihåg kompisen som köpte sin genom Nordic Games..han var en av dom få som hade den och om jag inte kommer ihåg helt fel så betalade han dryga 10.000 spänn för sin.
Bilar blir veteran vid 15 års ålder. Dock måste Ps1 i storformat räknas som retro nu. Den lite nyare mindre "PSone"? räknas som som "gammal" fortf?
Ingen som lirat Atari Jaguar64??? Hade 2 själv, lirade Doom i nätverk.
/Kapten
Of all the things I've lost I miss my brain the most/ Ozzy Osbourne
Jodå.. Jaguar har man lirat också. Dock så skulle jag kalla den mer en kultmaskin än retro. Har man en Jaguar komplett med låda i mint condition så betingar den ett ganska högt värde på Ebay.
Hmm...
CP/M
Jo, det blir nog mitt förslag, och förstås
ABC80
/trevligsnubbe
"Acer - Fujitsu - Acer - IBM - Acer - Dell - Samsung - Asus - och en hel massa andra bärbara burkar i varierande skick"
ABC80 är ju KUNG av datorer!!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken