Results 1 to 5 of 5

Thread: Samsung Multifunction CLX-3175FN

Thanks
    0

Default Samsung Multifunction CLX-3175FN

Denna laser apparat ger ett solitt och stabilt intryck. Valet föll på den därför att enligt uppgift pilot programmen för Linux är av hög klass. Och det tror jag fortfarande, men den stora Unified Driver Filen kan jag ännu inte använda i det system jag normalt arbetar med d.v.s. Ubuntu 10.04 32 bits. Ubuntu tar inte emot installationen och terminalkommentaren är vid varje försök:

Failed to load widget from
    </home/lars/Hämtningar/cdroot/Linux/i386/install/../../noarch/install/share/ui/WizardTemplate.ui>
    QMutex::unlock: unlock from different thread than locker was locked by 0, unlock attempt from
    -1216111904

Jag har försökt med att installera libqt4-dev. Installationen misslyckas fortfarande men kommentaren är ändrad

loadResource: Failed to register resource </home/lars/Hämtningar/cdroot/Linux/i386/qt4apps/install/../../../noarch/install/share/ui/guiinstallui.rcc>
    Failed to load widget from <:/forms/WizardTemplate.ui>

Ganska uppgiven försökte jag göra installationen på 64bitar versionen av Ubuntu 10.04. Den gick absolut problemfritt. Men som en vanlig användare vill jag ju ha 32bitar versionen som operativsystem.

Det förefaller mig som om man på något sätt måste preparera Ubuntu 10.04 32 bit systemet före installationen. Det är kanske inte så mycket som måste åtgärdas, men vad?

Brother har en utmärkt bläck multifunction apparat. Den hade också en bra uppsättning av pilotprogram för Linux inklusive Ubuntu, men man var tvungen att följa en välbeskriven procedur med åtgärder för att förbereda installationen. Och detta borde också Samsung se till att ordna med.

Om någon har haft detta problem och klarat av det, så vore jag mycket tacksam att läsa hur han burit sig åt.

Tack för ordet

Lars Sikström

fd.svensson's Avatar
    Thanks
    62
    Blog Entries
    66

Default Sv: Samsung Multifunction CLX-3175FN

Hej och Välkommen Lars Sikström
    Jag själv har just nu ingen skrivare men får jag fråga varför du inte vill ha 64 bit?
    Nästa dist. Maveric kommer inte stödja 32 därför att de flesta datorer stödjer 64.

Någon som förmodligen kan ge svar på din fråga är Gnutiken som säljer datorer med tillbehör. De har tom. en affär i Göteborg. Adr. Gnutiken - Kooperativ för fri programvara
    Om någon gör dig illa, skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott, knacka in det i sten. Afrikanskt ordspråk
    Livet är en teater/Magnus Uggla
    http://www.youtube.com/watch?feature...gAM31N5Co#t=3s

Thanks
    0

Tack för vänligheten att svara så snabbt och för välkomnandet. Det är mycket uppskattat!

För att svara på frågan om varför jag föredrar 32 bitars versionen av Ubuntu så kommer här först litet bakgrund.
    Jag bor i Valbonne ca 10 km norr om Cannes i Frankrike och flyttade från Sverige 1964 till Paris. Jag är nästan aldrig i Sverige, sista gången var för 10 år sedan.
    Min första dator var en Rainbow från Digital Equipment Corporation köpt 1982.
    Min nuvarande desktop med en tvåkärnig AMD processor har jag satt ihop själv för mer än tre år sedan. Nu har jag också köpt en ASUS laptop för bruk utomhus och för eventuella resor.
    Jag är lastgammal med sviktande minne, men mycket road av datorer och hur de används.

Eftersom processorn till min desktop var kapabel, så började jag använda en Ubuntu för 64 bits, men kunde då inte använda Skype eller se videos.
    Och när jag började med Ubuntu 10.04 så angavs det klart att för allmänt bruk rekommenderades 32 bits versionen.
    Så desto gladare är jag nu att läsa vad Du skriver och skall snart titta närmare på möjligheten att installera lämpliga plugins.

Tack igen och med bästa hälsningar

Lars

Thanks
    0

Jag vill gärna avsluta denna korta tråd med att meddela att jag fann till slut tilläggen för att kunna se film bitar m.m. i Ubuntu 10.04 64bits version både med Firefox och Google Chrome. Så mitt problem är löst genom att lämna 32 bitars versionen och gå över till 64 bits systemet. Under detta fungerar CLX-3175FN mycket bra.
    Detta är skrivet den 10 augusti 2010 och tack för ordet.

Lars Sikström

fd.svensson's Avatar
    Thanks
    62
    Blog Entries
    66

Kul att det fixade sig Lars Sikström
    Får du problem med något så får du gärna höra av dig. De flesta börjar ju återkomma från semestern nu så då får du förmodligen fler svar. Det finns nämligen många duktiga medlemmar på ubuntu.se som lärt mig mycket.
    Mvh. Lasse
    Om någon gör dig illa, skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott, knacka in det i sten. Afrikanskt ordspråk
    Livet är en teater/Magnus Uggla
    http://www.youtube.com/watch?feature...gAM31N5Co#t=3s

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)