Vore det inte en bra idé att använda epost-listan också ?
ubuntu.se Mailing Lists
LJ
Jag skulle behöva få veta snart hur många som tänkt delta i releaseträffen i Borlänge.
Har hittat en lokal hittills. Men den är lite dyr. Blir billigare ju fler vi är.
Priset för den lokalen är 900 i start och städavgift + 600/timmen.
Hur pass mycket det går att få ner priset beror på antal deltagare + hur många timmar det blir. Hon jag pratat med har gått med på att eventuellt pruta ner priset lite.
Så minst 10 personer behövs för att kunna få ett någorlunda hyfsat pris. Då blir det 270/person om man lånar lokalen i 3 timmar.
Ni kan skriva upp er på dessa två ställen:
Borlänge Maverick Releasefest - Ubuntu Sverige
Borlänge, Releasefest Ubuntu Maverick Meerkat - Facebook
Mvh, Mikael Orrebo
Senast redigerat av xtr3m3 den 2010-08-19 klockan 10:52.
Vore det inte en bra idé att använda epost-listan också ?
ubuntu.se Mailing Lists
LJ
Jo. Tänkte så. Men det är bara fyra stycken reggade inklusive mig själv. Men jag gör så också
Drog iväg ett meddelande till borlange[at]lists.ubuntu.se
Senast redigerat av xtr3m3 den 2010-08-19 klockan 11:24.
Bra initiativ ! Problemet är det där med pengar. Går det inte att hitta något restaurang istället ?
LJ
Går säkerligen. Men folk verkar vilja ha internet uppkoppling. Kan bli lite problematiskt på en restaurang :/
Det är ju sant. Jag själv har bara en comviq dongel. Går ju att ladda på den. Men jag kan inte ställa in den fören i slutet av månaden då jag inte har nån strömkabel till min laptop. Har en katt som gillar att tugga på kablar
Hur det ser ut med fria surf-zoner i Borlänge vet jag inte. Ska man ha det på nån restaurang så är det väl bara att ta vilken som helst egentligen som är öppen.
Fick som förslag av crying freeman att jag skulle kontakta Borlänge Stadsbiblioteks café. Har skickat iväg ett mail men har inte fått nått svar än.
Föredömligt arbetat, ubuntuvän.
Tänk på, att första gången ni träffas, ni boende i närliggande orter, så är förmodligen inte uppkopplingen mot Internet det huvudsakliga. Det mest viktiga, det är att ni kommer tillsammans och träffas. Öga mot öga, själ gentemot själ, så att säga.
Ur det första mötet och beroende på, hur ni trivs i varandras gemenskap, kan sedan resten utveckla sig åt flera håll.
Trivs ni bra tillsammans och känner, att detta med att råkas, det vill ni göra om. Då ägnar ni denna, första sammankomst till, att spåna vidare på fortsatta möjligheter, förutsättningar, etc..
Det är ni själva som avgör, under vilka former som ni bäst trivs tillsammans.
Om en, eller annan, "fixar för mycket", kan det finnas en risk för, att alla i den gemensamma gemenskapen inte känner sig bekväma i det och på det sätt, som det blev arrangerat.
Börja istället med, att första gången träffas och "känna på varandra" och vad som sedan kan bli den minsta gemensamma nämnaren av det mötet. Vårda varandra och lyss till envars särprägel. Ur ett sådant möte och "kantstötande", kommer det med stor sannolikhet, att utkristallisera sig en kommande form av gemenskap, som det stora flertalet känner för.
Då, men först då, kan det finnas skäl till att organisera väldigt mycket.
Till dess, låt envar som kommer, vara med och skissa på framtida möten. Det gagnar förmodligen kommande möten och ett växande antal deltagare bäst.
Ordnar du en "buffé" åt dem som dyker upp, så är det inte så säkert att allt ditt förberedande faller alla på läppen och känns välsmakande för dem. De hade kanske tänkt sig ett annat "matupplägg".
Fixar ni däremot kommande träffar tillsammans och efter gemensamma diskussioner, så blir det kanske iofs en "pytt i panna" på buffén, enklare, men godare för flertalet och de flesta kommer att känna sig hemma och låta sig väl smaka på det som bjuds.
Titta igen, på Peters tips. Fundera. Gör det så lätt för dig, denna första gång, som det är möjligt. Då behöver du heller inte känna dig allt för modstulen om få dyker upp. Istället kanske det blir väldigt givande, för dem av er, som träffas första gången, på detta vis.
Haver som hur, önskar jag dig lycka till, i ditt arbete för Ubuntu i Borlänge.
Jag hoppas att du skall finna en och annan likasinnad, som du kan fortsätta din vandring på detta sätt och med Ubuntu som er gemensamma nämnare.
Hälsningar
Tukken
ps. Inte ens i en storstad, nåja (vänder mig mot Göteborgare, Malmöbor och slikt folk, som ser ner på oss övriga i fjollträsk (08-or)), så har alla dylika träffar fungerat bra, fullt ut, om man ser på antal besökare etc..
Åtskilliga sammankomster har förevarit. Inte alltid, särdeles välbesökta. Bättre att träffas i lugn och ro, under angenäma former. Ur detta kan, med tiden, nya vinklingar prövas, för att se var det ger bäst resultat.
Nu har du tagit ett initiativ. Gör inte mer, än att det även fortsättningsvis känns skojigt att engagera dig. Överarbeta inte. Gissa dig inte fram till, vad andra söker, som dyker upp. Låt det istället bli något enkelt, som ni gör tillsammans. Träffas på ett lugnare ställe, där det går att höra varandra, vandra runt och "mingla". Äta något, för dem som så vill, svinga en bägare, oavsett dess innehåll, etc., etc..
I det finns glädjen och kraften, till att vilja fortsätta att träffas.
Du har tagit det viktigaste steget. Det, att ens göra något och att engagera dig. Det är förmodligen där, som det stora ligger. Överarbeta inte. Träffas oavsett vilket. T.o.m. utan datorer, om så är. Det personliga mötet med likasinnade, är nog så värdefullt, så här i början (och egentligen, för alltid . . . .)-
d.s.o. (densamme, som ovan)![]()
Senast redigerat av Broder Tuck den 2010-08-19 klockan 15:54.
Oj. Det var mycket att läsaVälskrivet. Funderar faktiskt på att kolla upp om nått kafé eller dylikt har öppet. Det är ju trots allt en söndag
Att jag engagerat mig så mycket är för att när jag väl har tagit åt mig nått så vill jag slutföra det.
Sen har jag fått tips av folk på irc #ubuntu-se, #ubuntu-se-offtopic och via crying freeman.
Att det skulle finnas internet-uppkoppling var önskemål från dom på ubuntu-se kanalen på irc.
Ska spåna vidare på vad det finns för möjligheter att träffas.
Mvh, Micke
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken