Nej inte tvunget du kan prova reparera systemet i recovery mode
Ubuntu Recovery mode
Så, nu är jag i busybox och kommer inte ut därifrån...ligger i (initramfs)prompten. Är det bara att installera om hela Ubuntu? jag har inga USB minnen med mig som jag installerade från så jag undrar även om det finns något att göra utan några skivor eller usb stickor?
Nej inte tvunget du kan prova reparera systemet i recovery mode
Ubuntu Recovery mode
Tack för svaret... men den guiden funkar inte för mig eftersom funktionen reboot inte finns... har även provat att trycka esc vid uppstart med det funkar inte heller... så det lutar nog mot att jag blåser datorn helt och börjar om från början igen
90% av alla guider som jag får funkar oftast inte... men jag provar dem i alla fall...![]()
Seg när det kraschar, har själv varit med om ett par, bara heltsvart och dött.
Kan i de flesta fallen iofs skylla på mej själv och mitt pillande och lagande av saker som är hela =D
Men en ominstallation är alltid bra det med, hoppas du slapp bli av med för mycket viktiga saker.
nä... den var helt nyinstallerad...
Aldrig kul när det händer men skönt att du inte hann lägga in massa saker iaf.
Själv nu nbär jag ska plugga och har närminne som är medicinskadat så använder jag min netbook samt rednotebook flitigt och sparar allt.
Bara hoppas jag slipper få krångel.
Men testa en ominstallering iallafall, förreseten vilken variant av Ubuntu körde du med?
tänkte ifall du istället nu skulle köra 10.10 när den nu snart landar
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken