Och så är det
LJ
Som ni kanske vet så jobbar jag bara med Ubuntustudio 10.04, 64 bitars och jag kan säga att det inte finns någon annan Ubuntu-utgåva som är bättre.
Jag har varit med ganska länge när det gäller Ubuntu, men hos Ubuntustudio finns det killar / tjejer som håller det igång. Dagligen kan jag hämta uppdateringar. Det spelar ingen roll om man prioriterar audio / video eller inte. Hela systemet är fantastiskt. För er alla som vill prova:
Mer ...
Och så är det
LJ
Och?
jag har kört u studio sedan 8.04 numera 10.04 med dubbla FA101r.....
Ralf
-Ibanez: MC500DS: AEL2012BK: JBKop-Yamaha: CP33-Casio: VZ1-Korg: Z1-Alesis: DM5-
Gigabyte Mobo Dualcore+10.04LTS RX+Studio+RT+2x Edirol:FA 101-Sony Vaio i3+11.04 Unity
Jo, jo, men det var en kommentar till det sistaFör er alla som vill prova:
Ralf
-Ibanez: MC500DS: AEL2012BK: JBKop-Yamaha: CP33-Casio: VZ1-Korg: Z1-Alesis: DM5-
Gigabyte Mobo Dualcore+10.04LTS RX+Studio+RT+2x Edirol:FA 101-Sony Vaio i3+11.04 Unity
Nu bumpar jag en gammal tråd här men, har testat ett par installationer men har aldrig fått en fungerande grafisk miljö direkt, kan va att man är dum eller att det var en av de första distar man testade att installera.
Men är det något manuellt pill som ska göras eller var det min oskuldsfulla dumhet för x antal år sen
Sett nu att dom inte rekommenderar sin senaste då de haft problem internt osv med folk och krångel så 11.04 tycker dom man ska köra..tills nu LTSen ploppar ut.
På väg o dö eller hur är det, dom ligger väl under Canonicals paraply.
Jo det blev mycket krångel där som det brukar vara när Linux killar har olika uppfattningar. Inom affärsvärlden diskuteras allt tills man kommer till ett gemensamt resultat. Detta funkar inte inom Linux-kretsar. Man kommer inte överens. Bara att hoppa av. Linux är frihet.
För mig blev det till slut verkligen för mycket och jag kör med MAC när det gäller att jobba, med Win7 när jag har enheter där drivrutiner för Linux saknas och med någon Ubuntu-version när jag har lust att lösa problem.
Så enkelt är det. Verkligen synd. Ubuntustudio har varit en av dom bästa distros när det begav sig. ( Och grafiken var man tvungen att fixa manuellt.)
Hmm ok och tack för upplysningen om grafikeninte bara dumhet som stoppade mej alltså hehe.
Jo visst är det synd, behövs en riktigt bra Musik/Video/Grafik dist, nu finns det iofs ett antal som det pratas bra som är Debian baserade, vilket inte är negativt snarare tvärtom.
De flesta med tweakade kernels samt annat gott, tydligen inte så viktigt med en ren "realtidskernel" längre då de nyare varianterna ska palla med detta bra.
Senast så installerade jag Ubuntu 10.04 remix och laddade in rt kärnan och alla U-Studio paketen.
Funkar hur bra som helst.
Uppdatera remixen först innan du går vidare.
För data på min uppsättning, look \/ below. \/
Ralf
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken