Högst upp till vänster finns den här lilla Ubuntu loggan.Högerklicka på den och välj "Redigera menyer". Kolla om alla menyer som du behöver är förbockade. Du kan även klicka på "Återställ".
LJ
Installerade tuxtype och under den installationen försvann möjligheten att starta program från Program-menyn. När jag trycker på Program-menyn så markeras den men ingen meny kommer upp. Jag kommer inte heller åt huvudmenyn under System > Inställningar > Huvudmeny.
Har avinstallerat tuxtype men det gjorde ingen skillnad.
Senast redigerat av Little John den 2008-10-08 klockan 05:29. Anledning: löst genom alternativ
Högst upp till vänster finns den här lilla Ubuntu loggan.Högerklicka på den och välj "Redigera menyer". Kolla om alla menyer som du behöver är förbockade. Du kan även klicka på "Återställ".
LJ
Händedr inget när jag klickar på redigera menyer. Återställ finns inte med...
Startade du om datorn efter du tog tuxtype?
LJ
Ja. Har startat om flera gånger. Försökt köra recovery-mode och laga trasiga paket men fortfarande inga program i menyn
Försök med att trycka ALT+F2 och skriv in
Tryck sedan på KÖRKod:gnome-panel
ALT+F2 funkar när jag skriver gnome-panel och trycker på kör så bara blinkar det till. Försökte skriva sudo före vilket resulterade i ett felmeddelande i stil med unable to backtrace....
Kolla den här länken:
http://ma65p.wordpress.com/2008/06/2...bar-in-ubuntu/
LJ
Installerade om Gnome-panel och Gnome-panel-data och när jag nu skriver in Gnome-panel efter ALT+F2 så får jag en ny meny som program-meny fungerar i. så länge jag har terminalfönstret framme. När terminalen stängs återgår allt till en icke fungerande meny.
Bör kanske tillägga att jag tidigare installerat MAC-utseende på min dator. Jag rodnar när jag tänker på det... Om någon vill göra om min bravad så finns det en guide: http://maketecheasier.com/turn-your-...rd/2008/07/23/
Antagligen har detta ingen betydelse för mitt problem så den som vill testa MAC-look gör gärna det.. det är riktikgt coolt men jag säger bara: GÖR DET PÅ EGEN RISK!
Fick lösa problemet på det gamla vanliga sättet, skapa en ny användare och kopiera över allt till nya användaren.. Problemet kringått men ej löst..Kan väl avslutas...
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken