Jag hade nog avvaktat lite med att byta till 32bitars och istället kört en kontroll av RAM med Memtest som finns på installationsskivan.
Hej, jag har installerat 64-bits versionen av Ubuntu 11.04 och tänkte testa att köra 32 istället för att se om det blir lite stabilare, jag har Intel Core 2 DUO E7500 och 4gb minne.
Kan man behålla HOME mappen som den är eller måste man installera om allt ? eller räcker det att formatera / partitionen ?
Varför jag vill byta? Jo, jag upplever lite stabilitetsproblem. Vissa prgram bara hänger sig utan anledning, ibland om man kolla i systemövervakaren kan CPU1 ligga på 3% och CPU2 på 80-100% under lång tid utan att något är igång, kollar man processer så är det typ 6% CPU användning på den högsta.
kommer jag märka någon skillnad ? eller ska jag köra vidare på 64 bitars ?
Senast redigerat av DeFeCT den 2011-05-03 klockan 19:02. Anledning: LÖST
Jag hade nog avvaktat lite med att byta till 32bitars och istället kört en kontroll av RAM med Memtest som finns på installationsskivan.
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
Vad ska den kolla efter? om det är fel på något ram minne ? Har aldrig upplevt något konstigt innan, på andra OS
Jag kör 32 bit och upplever den som stabil.
Om du är ute efter ett snabbare system lär du inte märka ngn större skillnad med 64 bitars...
Gus
Då är det nog så att 32bitars kan vara bättre, du får testa.
Din /home-partition fungerar lika bra med 32 som 64bitars så formatera inte den.
Du vet väl att du måste välja alternativet "Någonting annat" när du får frågan om hur du ska använda din hårddisk i installationsprogrammet!?
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
Ja 32 bit lär ju vara stabilare.
Återkom gärna med resultatet !!
Gus
Det jag hunnit testa nu så känns det som att 32-bitars flyter på bättre, inga skumma hängningar och sånt. kör nog vidare på den och ser hur det blir framöver
Misstänkte detta !
Du kommer inte att märka skillnad i snabbhet från 64 bitar..
Kul att det löste sig
Gus![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken