Kul med bra service
Så är det inte här.
Någonstans (vet inte om detta är rätt ställe) på detta forum vill jag bara berätta en liten historia om min nya HD som rasade. Köpte den i en liten databutik i Mazarron,Spanien för ca 2 mån sedan. Grannstaden till Puerto de Mazarron där jag bor. Som sagt köpte en ny 640GB HD för 320:- inkl montering i min gamla HP530 Laptop. Installerade Ubuntu och när 11.04 kom så la jag in den också.
Dagen efter så rasade disken. Aj,Aj var har jag kvittot o garantin på den då? Kunde snabbt konstatera att jag inte hittade dom. (är väl lite slarvig ibland med sådana papper).
Så nu var det väl bara att åka och köpa en ny igen då.
Kom upp till butiken för att köpa en ny. Då säger killen som har butiken: Men du köpte ju en ny för ett tag sedan, räcker inte den??
Talade då om att den antagligen rasat och att jag inte hittar kvittona på den. "Ta hit den" säger han, så får jag titta på den. Sagt o gjort, åkte hem och hämtade den. Så sa han "Kom imorgon kväll vid 7-tiden så vet jag hur det är ställt med HD,n.
Åker dit ikväll för att se om han kunde göra nåt åt det.
Tyvärr sa han så går det inte att göra nåt åt den. Tog fram en ny 640GB disk och gav mig. Ja men jag har inte garantikvittot med mig sa jag. Gör inget sa han. Vi märker alla produkter vi säljer på ett speciellt sätt så vi kan se vilken månad och vilket år den köptes. Du må tro att det är många som slarvar bort sina kvitton härnere sa han så för kundernas skull har vi infört denna metod.
Sen kom han fram med en "adapterbox" eller vad det heter där man kan sätta in sin HD från laptopen och använda som uSB-disk. Varsgod sa han. Den får du för besväret du haft.. SNACKA OM SERVICE. Kommer alltid att handla i den butiken.
Kul med bra service
Så är det inte här.
Nä jag vet det. Det var därför jag var tvungen att berätta om det.
Bra inlägg!
Och bra serviice förstås!
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
Det är just detta som saknas i sverige !
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken