Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Läsbart?

Reg.datum
    nov 2008
    Tack!
    10
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg

Löst! Läsbart?

När jag plockar ner ett dokument från Internet och för över det på Openoffice Writer, så visas allting i HTML, även bilderna. Det är ju en smula tidsödande att dechiffrera all text och bilderna ska vi bara inte tala om..
    Finns det alltså något program, som gör att man kan se dokumentet, som det ska se ut? Det funkar ju i Windows, men det vill jag inte ha.
    Senast redigerat av Little John den 2008-11-07 klockan 06:26. Anledning: Löst

sebasteans avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    0

Standard Re: Läsbart?

vilket format? länka gärna till dokumentet om du vill..

Reg.datum
    nov 2008
    Tack!
    10

Standard Sv: Läsbart?

Jo, alltså, jag har markerat samt dragitochsläppt ditt svar till mig till OOWriter:

' Ditt foto Re: läsbart vilket format etc '

Detta korta meddelande ser ut så här ser:

Nä, nu blev det visst ostasiatiskt, det borde ha blivit HTML. Detta är ju ännu värre..
    Men förstår du mitt problem?
    㹲琼⁤瑳汹㵥戢牯敤⵲潢瑴浯›瀲⁸潤瑴摥爠执㤨ⰱ㤠ⰱ㤠⤱∻㰾楤⁶汣獡㵳猢慭汬潦瑮㸢愼渠浡㵥瀢獯㝴㘱∲㰾 浩⁧楴汴㵥伢♬畡汭猻≴挠慬獳∽湩楬敮浩≧猠捲∽瑨灴⼺甯畢瑮⹵敳是牯浵猯祴敬⽳敷灢楯瑮猯慴畴楳潣⽮潰瑳 湟睥朮晩•污㵴伢♬畡汭猻≴戠牯敤㵲〢㸢⼼㹡䤠慤Ⱨ㈠㨰〵㰠⁡慮敭∽敮灷獯≴㰾愯‾ℼⴭ⼠猠慴畴⁳捩湯愠摮 搠瑡⁥ⴭ‾⼼楤㹶㰠琯㹤㰠琯㹲㰠牴‾琼⁤汣獡㵳愢瑬∲猠祴敬∽慰摤湩㩧〠硰∻‾ℼⴭ甠敳⁲湩潦ⴠ㸭㰠慴汢⁥ 潢摲牥∽∰挠汥灬摡楤杮∽∰挠汥獬慰楣杮∽∶眠摩桴∽〱┰㸢㰠扴摯㹹琼㹲㰠摴挠慬獳∽污㉴㸢㰠楤⁶汣獡㵳搢 潲獰慨潤≷㰾⁰污杩㵮挢湥整≲‾愼栠敲㵦栢瑴㩰⼯扵湵畴献⽥潦畲⽭敭扭牥瀮灨甿㌽㸢椼杭琠瑩敬∽敳慢瑳慥獮 愠慶慴≲猠捲∽瑨灴⼺甯畢瑮⹵敳是牯浵椯慭敧瀮灨甿㌽愦灭搻瑡汥湩㵥㈱㐲㈵㘸㐱•污㵴猢扥獡整湡⁳癡瑡牡• 潢摲牥∽∰栠楥桧㵴㠢∰眠摩桴∽〸㸢⼼㹡㰠瀯㰾搯癩‾⼼摴‾琼⁤潮牷灡∽潮牷灡㸢㰠楤⁶摩∽潰瑳敭畮㝟㘱∲ ‾愼挠慬獳∽楢畧敳湲浡≥栠敲㵦栢瑴㩰⼯扵湵畴献⽥潦畲⽭敭扭牥瀮灨甿㌽㸢敳慢瑳慥㱮愯‾椼杭琠瑩敬∽敳慢 瑳慥愦浵㭬⁲灵歰灯汰摡渠≵挠慬獳∽湩楬敮浩≧猠捲∽瑨灴⼺甯畢瑮⹵敳是牯浵猯祴敬⽳敷灢楯瑮猯慴畴楳潣 ⽮獵牥潟汮湩⹥楧≦愠瑬∽敳慢瑳慥愦浵㭬⁲灵歰灯汰摡渠≵戠牯敤㵲〢㸢㰠捳楲瑰琠灹㵥琢硥⽴慪慶捳楲瑰㸢 瘠浢湥彵敲楧瑳牥∨潰瑳敭畮㝟㘱∲‬牴敵㬩㰠猯牣灩㹴㰠搯癩‾搼癩挠慬獳∽浳污晬湯≴䄾浤湩獩牴瑡漦浵㭬㱲 搯癩‾⼼摴‾琼⁤楷瑤㵨ㄢ〰∥☾扮灳㰻琯㹤㰠摴渠睯慲㵰渢睯慲≰瘠污杩㵮琢灯㸢㰠楤⁶汣獡㵳猢慭汬潦瑮㸢㰠 楤㹶敒⹧慤畴㩭䄠牰㈠〰㰸搯癩‾搼癩‾湉♬畡汭朻㩧㠠㘸㰠搯癩‾搼癩‾⼼楤㹶㰠搯癩‾⼼摴‾⼼牴‾⼼扴摯㹹 ⼼慴汢㹥㰠ⴡ* 獵牥椠普ⴭ‾⼼摴‾⼼牴‾琼㹲㰠摴挠慬獳∽污ㅴ•摩∽摴灟獯彴ㄷ㈶㸢㰠浩⁧牳㵣栢瑴㩰⼯ 扵湵畴献⽥潦畲⽭瑳汹獥眯扥潰湩⽴業捳愯瑬弳汴朮晩•污㵴∢猠祴敬∽潰楳楴湯›敲慬楴敶※潴㩰ⴠ瀷㭸氠晥㩴 ⴠ瀷㭸映潬瑡›敬瑦∻戠牯敤㵲〢㸢㰠浩⁧牳㵣栢瑴㩰⼯扵湵畴献⽥潦畲⽭瑳汹獥眯扥潰湩⽴業捳愯瑬弳牴朮晩• 污㵴∢猠祴敬∽潰楳楴湯›敲慬楴敶※潴㩰ⴠ瀷㭸氠晥㩴㜠硰※汦慯㩴爠杩瑨∻戠牯敤㵲〢㸢㰠ⴡ*敭獳条ⱥ愠瑴 捡浨湥獴‬楳⁧ⴭ‾ℼⴭ椠潣湡⁤楴汴⁥ⴭ‾搼癩挠慬獳∽浳污晬湯≴‾椼杭琠瑩敬∽瑓湡慤摲•汣獡㵳椢汮湩 楥杭•牳㵣栢瑴㩰⼯扵湵畴献⽥潦畲⽭浩条獥椯潣獮椯潣ㅮ朮晩•污㵴匢慴摮牡≤戠牯敤㵲〢㸢㰠瑳潲杮刾㩥䰠愦 浵㭬扳牡㽴⼼瑳潲杮‾⼼楤㹶㰠牨猠祴敬∽•楳敺∽∱‾ℼⴭ⼠椠潣湡⁤楴汴⁥ⴭ‾ℼⴭ洠獥慳敧ⴠ㸭㰠楤⁶摩 ∽潰瑳浟獥慳敧㝟㘱∲瘾汩敫⁴潦浲瑡‿♬畡汭渻慫朠愦浵㭬湲⁡楴汬搠歯浵湥整⁴浯搠⁵楶汬⸮⼼楤㹶㰠ⴡ*  敭獳条⁥ⴭ‾搼癩猠祴敬∽慭杲湩琭灯›〱硰∻愠楬湧∽楲桧≴‾ℼⴭ挠湯牴汯⁳ⴭ‾愼栠敲㵦栢瑴㩰⼯扵湵畴献 ⽥潦畲⽭敮牷灥祬瀮灨搿㵯敮牷灥祬愦灭瀻㜽㘱∲爠汥∽潮潦汬睯㸢椼杭琠瑩敬∽癓牡⁡敭⁤楣慴≴猠捲∽瑨灴⼺ 甯畢瑮⹵敳是牯浵猯祴敬⽳敷灢楯瑮戯瑵潴獮焯潵整朮晩•污㵴匢慶慲洠摥挠瑩瑡•潢摲牥∽∰㰾愯‾愼栠敲㵦栢 瑴㩰⼯扵湵畴献⽥潦畲⽭敮牷灥祬瀮灨搿㵯敮牷灥祬愦灭瀻㜽㘱∲爠汥∽潮潦汬睯•湯汣捩㵫爢瑥牵慦獬≥㰾浩 ⁧楴汴㵥䴢汵楴挭瑩牥⁡敤瑴⁡湩♬畡汭朻≧猠捲∽瑨灴⼺甯畢瑮⹵敳是牯浵猯祴敬⽳敷灢楯瑮戯瑵潴獮洯汵楴畱 瑯彥景⹦楧≦愠瑬∽畍瑬⵩楣整慲搠瑥慴椠汮愦浵㭬杧•摩∽煭㝟㘱∲戠牯敤㵲〢㸢⼼㹡㰠⁡牨晥∽瑨灴⼺甯畢瑮 ⹵敳是牯浵港睥敲汰⹹桰㽰潤渽睥敲汰♹浡㭰㵰ㄷ㈶•敲㵬渢景汯潬≷椠㵤焢彲ㄷ㈶•湯汣捩㵫爢瑥牵慦獬≥㰾 浩⁧楴汴㵥匢慮扢癳牡⁡♰牡湩㭧搠瑥栠愦浵㭬⁲湩♬畡汭朻敧≴猠捲∽瑨灴⼺甯畢瑮⹵敳是牯浵猯祴敬⽳敷灢楯 瑮戯瑵潴獮焯極正敲汰⹹楧≦愠瑬∽湓扡獢慶慲瀠愦楲杮※敤⁴♨畡汭爻椠汮愦浵㭬杧瑥•潢摲牥∽∰㰾愯㰾搯癩 㰾琯㹤⼼牴ਾ

sebasteans avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    0

Standard Re: Sv: Läsbart?

Ja nu förstår jag. vad kinesiskan kom från har jag ingen aning. när jag drar innehåll från Firefox till OOWriter får jag HTML som du fick tidigare. Klipper jag istället ut innehåller och klistrar in det i OOWriter blir det grafiskt. Testa..

Reg.datum
    nov 2008
    Tack!
    10

Standard Sv: Läsbart?

ja, så bra! Tack tack!!
    Och vad tror du om min andra tråd, den om släkten?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •