Jag installerade alpha 1 för några dagar sedan. Problemet med val av partition vid installationen var fixat, så det gick att använda en redan befintlig partition. Däremot fungerade inte funktionen Try Ubuntu. Det slutate bara med en rosa skärm.
Det gick dock att åtgärda genom att trycka Enter när den 1:a bilden visades, sedan F6 vid menyn och val av boot alternativet med nomodeset.
Installationen gick bra, men vid boot efter installationen inträffade samma problem som tidigare. Det gick dock att fixa på samma sätt som förra gången.
Det är som vanligt vid utvecklingen av en ny release ett stort antal uppdateringar, men jag har inte haft några allvarligare problem. Det största problemet jag sett, förutom installationsproblemen, är att Software Center inte fungerar. Det är också problem med Uppdate Manager.
Jag använder alltid Synaptic för att uppdatera under utvecklingsprojekt för då får man bättre information om vad som kommer att ske under uppdateringen. Om t.ex Unity eller någon annan viktigt program kommer att tas bort vid uppdateringen är det bäst att vänta.
Synaptic går att installera med kommandot apt-get install synaptic i terminalen.
En bra funktion, som finns är MyUnity, som går att installera med Synaptic. Med MyUnity har man fått ett grafiskt verktyg för att anpassa utseendet på sin installation.
Screenshot at 2011-12-05 09:27:23.png
T.ex active icons ON, gör att endast ikonerna för aktiva program har bakgrundsfärg.
Det mest som, TV med Me TV, VLC, anslutning till NAS, Thunderbird och Firefox fungerar.
Screenshot at 2011-12-05 09:01:02.jpg

Svara med citat

Bokmärken