YES!!! Hittade lösning på problemet iaf.
Öppna terminalen och skriv:
Det löste problemet för mig. =)Code:mv ~/.config/menus/applications.menu ~/.config/menus/applications.menu.bak
Hej på er!
Det var länge sedan jag fick ett problem jag behövde hjälp med utan att hitta det på nätet, men så här lyder det:
Problem:
Inga program eller kategorier av program (inget alls) syns när jag klickar på "Program". "Platser" och "System" är det dock inget fel på.
Bakgrund:
Jag beslöt mig för att installera över mitt system med 10.04.3 LTS, för att få ett lite stabilare system, men då genom att behålla min home-partition. Efter att jag installerat en massa tillägg och program så att jag fått systemet så som jag ville ha det så beslöt jag mig för att göra en backup. Hittade Remastersys och lite stressad som jag var så missade jag att avmontera alla mina usb-hdd, och rensa min home-mapp från alla stora filer innan jag körde igång min stora backup. En stund senare så slog detta mig och jag gick till datorn och märkte att den sparar filen i home-partitionen som raskt tickade ner i ledigt utrymme. När det ledia utrymmet var noll fortsatte remastersys att spara på home. Efter en smärre panikkänsla gjorde jag något dumt. Jag stängde rent av terminalen där remastersys tickade på i fruktan av att något skrevs över.
Kort därefter uppstod problemet med program-menyn. Jag letade på nätet utan framgång, så jag bet till slut i det sura äpplet och installerade om systemet på samma sätt som förut; dvs med home-partitionen intakt. Döm av min förvåning när jag upptäckte att problemet fortfarande kvarstod.Damn.. Då upptäckte jag att min frus inlogg fungerade som den ska, så jag skapade ett nytt inlogg för mig temporärt där jag har min meny som den ska vara, men jag saknar alla mina configfiler och jag vill gärna att mitt ursprungliga inlogg ska fungera.
Vädjan:
Kan någon hjälpa mig komma på vad det är för fil som ska redigeras, eller som saknas i min home-mapp?
...plz?
YES!!! Hittade lösning på problemet iaf.
Öppna terminalen och skriv:
Det löste problemet för mig. =)Code:mv ~/.config/menus/applications.menu ~/.config/menus/applications.menu.bak
hur markerar jag detta som löst?
Rinblad (8th February 2012)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bokmärken