Ställa Frågor, Listade ut vissa saker själv. Dock så är man n00b iaf. Hade tur att nästan all fungerade efter första installationen.![]()
Kompis
Läsa det andra skrivit (tex forum och böcker)
Ställa frågor på internet (tex forum)
Lista ut själv
Annat (tala gärna om vad)
Själv fick jag bra hjälp genom att ställa frågor i forum och en del saker listade jag ut själv. Tog inte så lång tid att komma igång tyckte jag. Men ensam hade det nog varit svårt.
Ställa Frågor, Listade ut vissa saker själv. Dock så är man n00b iaf. Hade tur att nästan all fungerade efter första installationen.![]()
Var förresten i början på 2006 som jag började med Ubuntu. Finns nog betydligt mer att läsa om hur man använder Ubuntu numera än för två år sen. Kanske delvis förklarar att jag inte läste mig till så mycket.
Jag började med 6.01. Tror det var 2006 släpptes.
Ensam får man gå den hårda vägen och det är en av sakarna som är så bra med Internet
du behöver inte springa någon på dörren eller gå en massa kurser
Vi läste en hel del på Leif Sandviks blogspot Blog .
Den pojken borde få ett gratis utrymme på Nätet .Om han inte redan har
Jag tror du bör vare intresserat och ha roligt med Datorn för att våga hålla på
korrigera mig om jag har fel![]()
Senast redigerat av Svendus den 2008-05-05 klockan 07:44.
Kombination av fråga på forum/läsa böcker/lista ut själv.
Kort sagt det bästa sättet att lära sig![]()
Någon gång i slutet av år 2006 hamnade jag i ett forum där det var jättetrevligt.
Jag blev nyfiken och installerade Ubuntu som dom på forumet rekommenderade.
Forumet finns kvar än idag fast då var det Sebastean och No1Viking som var administratorer och antal medlemmar var kanske 500.
En Ubuntu-familj egentligen. Toppen det! Och jag fick hjälp där som man bara kunde drömma om.
Och nu är jag fast i Ubuntu.
LJ
Såg några screenshots på Ubuntu på idg:s hemsida och tyckte om utseendet.
Testade sen live:cdn och på den vägen är det.
läste på nätet att Ubuntu fanns för mac laddade ner brände & installerade på gammal G3 Blådåre
körde sen Osx nåt år
kör numer på pc, Apple har för dyr hårdvara
har alltid fnulat själv med olika distar Google & div forum är ofta bra sätt att lösa det som man går bet på ensam
MVH
Lasse
Har fått svar på dom flesta frågor via ubuntu-se samt googlat mig
fram till en massa nyttig information.. Att läsa böcker har inte varit min
starka sida den senaste tiden..
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken