Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Outrec i 11.10

Reg.datum
    mar 2009
    Tack!
    1
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg

Standard Outrec i 11.10

På ngt sätt har jag (kanske ofullständigt) installerat Outrec i 11.10, på en nygammal bärbar. Jag har nog använt ett antal olika sätt. Det har inte varit så enkelt som i tidigare Ubuntu. Jag har bl a använt nedanstående. Jag har fått olika påpekanden, bl a att olika paket har otillfredsställda beroenden och trasiga paket. Jag läste många olika Ubuntu-sidor, bl a fick jag för mig att använda Synaptic och laga trasiga paket och klistrat i terminalen. Rätt vad det var så fanns Outrec där och kunde fästas vid Programstartaren. Jag har ”spelat in” mp3 filer som finns i Outrecmappen i Hemmappen. Jag kan öppna med olika mediaspelare. Det är hur bra som helst det enda tråkiga är att det hörs inte ett ljud. ?

sudo add-apt-repository ppa:techm3/outrec

sudo dpkg -i libdvdcss2_1.2.9-2medibuntu4_i386.deb

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Tackade 84 gånger i 74 inlägg
    Blogginlägg
    21

Standard Sv: Outrec i 11.10

Tyvärr så funkar det inte längre. Den senaste Ubuntu versionen var Lucid.
    Utvecklaren lade ner projektet.

LJ

Reg.datum
    mar 2009
    Tack!
    1

Hej! Hoppas att jag inte är tjatig. Det verkar fungera i 11.04, http://ubuntu.se/threads/17624-Direk...ing-med-outrec När jag har försökt enligt http://www.upubuntu.com/2011/10/outr...ming-from.html har jag fått nedanstående i terminalen. Jag förstår inte så mycket av det innehållet men kan det vara något vajsing på något X11 tjofräs i min Ubuntu 11.10? Jag är tacksam för alla kommentarer! Ursäkta utseendet på inklistringen!

2012-03-08 12:03:17 (392 KB/s) - "outrec_0.0.3-1_all.deb" sparades [242318/242318]

magnus@ubuntu:~$ sudo dpkg -i outrec_0.0.3-1_all.deb

Väljer tidigare ej valt paket outrec.

(Läser databasen ... 171368 filer och kataloger installerade.)

Packar upp outrec (från outrec_0.0.3-1_all.deb) ...

Ställer in outrec (0.0.3-1) ...

Hanterar utlösare för menu ...

I filen "/usr/share/menu/outrec", vid (eller i definitionen som slutar vid) rad 4:

?package(outrec):needs="X11" section "Applications/Sound" title="outRec" command="/usr/bin/outrec.gambas" icon="/usr/share/pixmaps/outrec.png"

^

Förväntade: "="

Hoppar över fil på grund av fel...

Hanterar utlösare för desktop-file-utils ...

Hanterar utlösare för bamfdaemon ...

Rebuilding /usr/share/applications/bamf.index...

Hanterar utlösare för gnome-menus ...

magnus@ubuntu:~$

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Blogginlägg
    21

Hehehe, absolut inte tjatig. Tvärttom. Tackar för det där ! Det ser ju så ut som om det funkar !
    Enl. felmeddelanden är det ju bara en bild som fattas.
    Hur är det annars ? Kan du spela in och hörs det något sen ?

Reg.datum
    mar 2009
    Tack!
    1

Hej! Det var LJ, som förmedlade kännedomen outRec, tack för det och att du svarar nu. Det är en stor glädje att kunna spela in musik som man tycker om för sin egen njutning. Jag har outRec på två gamla datorer med U10.04 resp U11.04. Jag är novis men det var lätt att få outRec att fungera fullständigt. Nu har jag ökat RAM på en gammal Toshiba Satellite 1950-801. På den har jag XP. och Ubuntu 11.10. Jag har nog fått med alla beroenden och kan spela in men det blir inget ljud i högtalarna vid uppspelning. Jag har fått för mig att det har att göra med Alsa vs Pulseaudio men jag har egentligen inte den blekaste aning om vad det är.

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Blogginlägg
    21

Hehehe, ja, nicknamnet Little John lade jag ner för tillfället. Men du, i samband med att jag skrev nu igen om OutRec hittade jag den här:

http://www.upubuntu.com/2011/10/reco...-internet.html

Jag håller på med en guide just nu och ska testa programmet. Det ser så ut som om den har samma funktioner.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. [Nyhetsflöde] Direktinspelning med outrec
    Av RSSfeed i forum Svenska Bloggar (nyhetsflöde)
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 15:08

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •