har du installerat paketet som heter exakt "unrar"? du kan ju prova installera paketet "rar" också om du inte redan gjort det. Är file-roller du testat va?
testat att packa upp just den filen på din andra dator?
Får inget av unrar proggen att funka.
Har testat Xarchive och den som följermed installationen.
På min andre maskin funkar det perfekt.
Senast redigerat av Little John den 2008-11-22 klockan 16:49. Anledning: Löst
har du installerat paketet som heter exakt "unrar"? du kan ju prova installera paketet "rar" också om du inte redan gjort det. Är file-roller du testat va?
testat att packa upp just den filen på din andra dator?
Var alltid ett problem tidigare för mig innan jag kom på att installera unrar, som sebastean nämner.
Ett annat bra alterntiv är att byta till linuxMint! Den funkar som Ubuntu, men har tagit ett steg till och förinstallerat flera program, så som unrar och flasplayer.
Ta gära en koll på den senaste LinuxMint 6:
http://www.linuxmint.com/rel_felicia_whatsnew.php
zigward, vilken flashplayer då?
Det löste sig jenom att högerklicka och välja "packa upp här" och arkivhanteraren packade upp filerna. För övrigt har jag inte fått något progg att lyckas öppna filerna så man kan se in i "arkivet".
Men det kvittar ju som sakt bara den kan packa upp så får man ju se vad det finns för filer. Oftast så listar man ju ut det med hjälp av filnamnet.
Oj nej har aldrig testat öppna akrivet innan jag packar upp. är möjligt att det inte funkar med rar..?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken