Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Rädda Ubuntu Sverige

Nyhetsförmedlare RSSfeeds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Tack!
    0
    Tackade 6 gånger i 5 inlägg

Standard Rädda Ubuntu Sverige

Hos Ubuntu Sverige under adressen http://ubuntu-se.org ser det ut som på bilden här. Alldeles tomt. Inga Loco-aktiviteter och ingen som delta i möten. Med andra ord det finns ingen intresse kvar. Behöver Sverige den lokala gemenskapen eller inte ? Vill jag själv ställa upp för att hjälpa till ? Här kommer en omröstning.

Mer ...

Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    0
    Tackade 11 gånger i 6 inlägg

Standard Sv: Rädda Ubuntu Sverige

Jag tycker intresset för Ubuntu har svalnat betydligt. Som mest var vi över 70 personer på en ubuntu-release i Göteborg för ett par år sedan men sedan dess har det minskat.

Administratör Rune.Ks avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Tack!
    41
    Tackade 191 gånger i 174 inlägg
    Blogginlägg
    54

Dels har Ubuntu blivit lättare att installera och en del har säkert gått över till andra distributioner, Arch är populärt vad jag förstår.
    Höll på att glömma Linux Mint, det är förstås många som kör Mint istället.
    Misstänker att Mint-användare inte har känt sej välkomna till releasefesterna efter diskussionerna om att allt annat än Ubuntu skulle bannlysas från ubuntu-se.org.
    Här däremot svarar vi gärna på frågor om alla OS, om vi kan svaret vill säga.

Jag tycker det är bra att den värsta Ubuntu-yran har lagt sej, det är en bra distribution bland flera andra bra distributioner.
    När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Tackade 5 gånger i 5 inlägg
    Blogginlägg
    8

Det kommer vartefter , linux finns i allt fler system , gadgets och whatnot. jag tror att OS'et oxo kommer att öka i användning..
    Att det minskar med besökare på en release behöver ju inte betyda mer än att det är färre som brinner, inte att det är färre som använder. typ

Däremot blir jag lite orolig när jag ser att FRA söker linux kunniga.. visst det är ett jobb, men va fasen.

Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    0
    Tackade 11 gånger i 6 inlägg

Unity-skrivbordet har säkert skrämt iväg en del från Ubuntu, men dessa har säkert sökt sig till andra distar.
    Synd om inte alla linuxdistar känner sig välkomna i ett forum för jag tycker att alla hör ihop på ett eller annat sätt.

Administratör Rune.Ks avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Tack!
    41
    Tackade 191 gånger i 174 inlägg
    Blogginlägg
    54

Unity, det slängde jag ut häromdagen, jag körde det i virtualbox så det tog bara några sekunder.
    Men det är som ett pussel som man måste lösa, så igår installerade jag det igen i virtualbox.

Nu har jag lagt till fixen, som gör att man kan minimera fönster genom att klicka på ikonen i launchern.
    Det blir lite mer användarvänligt då, den funktionen är standard i flertalet Linux-distributioner och Windows, hur det fungerar i OS X vet jag inte.
    När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.

Global Moderator Svenduss avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    77
    Tackade 144 gånger i 131 inlägg
    Blogginlägg
    83

Citat Ursprungligen postat av Rune.K Visa inlägg
    Unity, det slängde jag ut häromdagen, jag körde det i virtualbox så det tog bara några sekunder.
    Men det är som ett pussel som man måste lösa, så igår installerade jag det igen i virtualbox.

Nu har jag lagt till fixen, som gör att man kan minimera fönster genom att klicka på ikonen i launchern.
    Det blir lite mer användarvänligt då, den funktionen är standard i flertalet Linux-distributioner och Windows, hur det fungerar i OS X vet jag inte.
    macdoc.mp4 3.61 MiB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ubuntu i Sverige - historia
    Av Little John i forum Gemenskapen Ubuntu.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 08:58
  2. Ny Design på Ubuntu Sverige!
    Av RSSfeed i forum Svenska Bloggar (nyhetsflöde)
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 00:23
  3. Rädda ubuntu(wubi i win) från formatering >återskapning.
    Av anden91 i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 10:40

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •