Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: smtp.tre.se

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Tackade 84 gånger i 74 inlägg
    Blogginlägg
    21

Standard smtp.tre.se

Om man kör mobilt med operatören TRE och är tvungen att maila till HOTMAIL så returneras mailet med följande anledning:

mailshit.png

Undrar om det är mitt IP som gäller eller är det från TRE ?

LJ

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Tackade 5 gånger i 5 inlägg
    Blogginlägg
    8

Standard Sv: smtp.tre.se

ja du kopplar säkert med 4g så det är nog så att dom inte klarar det
    sen är 3 e ju riktiga skurkar, så dom använder säkert internet på ett otillåtet sätt oxo

och, kör du droid så gör dig inga besvär *säger microsoft indirekt*
    du har gmail.. vi vill inte ha dig här! ...eller nåt

Edit:: Hittade dock något finurligt förut :http://sms.it-ccs.com/ tryck in denna på en usb och gör din egen mail/webb server

3. Följande användare tackar Tulle för det här inlägget:

Little John (2012-05-20)

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Blogginlägg
    21

Jaha, den var ju toppen den! Tack för tipset !!

LJ

friTTe81
    Guest

Säg nu inte att Tre är skurkar =)
    Har en kompis med rabatterat mobilt som aldrig använts så jag tar över stickan o ger honom 99bagis per månad, Medium varianten som efter överskriden trafik klipps runt 200kbps...vilket är bra mycket bättre än mitt första ADSL hehe.

Reg.datum
    maj 2009
    Tack!
    0
    Tackade 9 gånger i 6 inlägg

Meddelandet beror på att den mailserver du använde hos Tre blivit svartlistad. Det kan den bli om Tre-kunder använt servern för att skicka ut spam.

Little Johns avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    43
    Blogginlägg
    21

Citat Ursprungligen postat av northface Visa inlägg
    Meddelandet beror på att den mailserver du använde hos Tre blivit svartlistad. Det kan den bli om Tre-kunder använt servern för att skicka ut spam.
    Det är nog så och helt logiskt också, fast det gäller bara Hotmail.
    Men jag undrar rent allmänt om det finns smtp servrar man kan använda utan att dom blockeras av operatören.

LJ
    Senast redigerat av Little John den 2012-05-21 klockan 03:08. Anledning: Två gånger LJ :)

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Blogginlägg
    8

Citat Ursprungligen postat av friTTe81 Visa inlägg
    Säg nu inte att Tre är skurkar =)
    Har en kompis med rabatterat mobilt som aldrig använts så jag tar över stickan o ger honom 99bagis per månad, Medium varianten som efter överskriden trafik klipps runt 200kbps...vilket är bra mycket bättre än mitt första ADSL hehe.
    Jag hade ett liknande abbonemang hos tele2 som jag var dum nog att byta mot halebops 10 GB volym..
    Jag gick över till att bli helt mobil där.. hade då telias tv paket + internet.. Jag fick ut ungefär samma av tv i nallen + rätt stor klump med surf för ett mycket lägre pris..
    Nu vill halebopparna/telia göra om abbonemanget så att jag bara kan använda det i nallen.. altså icke dela ut nallen som hotspot.
    Men.. det var ju inte så vi skrev avtalet en gång i tiden. Och visst är 3 skurkar haha, dom kapade min lina när jag var ute på sjön.. långt från all ära och redlighet, med motivationen att dom tyckte det blev för dyrt för mig.. det hade ju gått att skicka ett sms och fråga om det var ok..
    Men icke.. linan skulle kapas.. Det var just då jag höll på att göra upp husaffären i gullspång.
    Jag fick låna båtens satellit telefon och slutföra.. det var lika dyrt som en ny telefon + ett obundet abbonemang.. :x
    ..Men för sjutton håll kvar det 99 kr modemet.. du lär aldrig få ett sånt avtal igen

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Blogginlägg
    8

Citat Ursprungligen postat av Little John Visa inlägg
    Det är nog så och helt logiskt också, fast det gäller bara Hotmail.
    Men jag undrar rent allmänt om det finns smtp servrar man kan använda utan att dom blockeras av operatören.

LJ
    hotmail vet jag har blivit blockerade själv flera gånger. Gmail har jag altid fått fram, till alla mottagare.
    ..även säkrade företags servrar då, rätt länge.
    Yahoo har jag inte heller haft problem med att skicka, men dom har haft interna problem..
    Om du har ett fast abbonemang så brukar dom erbjuda vanlig mail eller webbmail..
    Passagen har fortfarande sin webbmail igång om du skapar ett konto där. med smtp möjlighet, vad jag minns, även om du nu inte får plats tilldelad för hemsidor längre. där är ju telia inblandad oxo f.ö.
    Jag använde rätt länge en re-mailer som hette bigfoot..
    ja ända till dom tyckte att dom skulle ta betalt för presix allt.. då gick dom i tunnan.
    Det var för att slippa ha det som nu, ett eller två konton som får spammas igen. jag hade ett utmärkt filter i Bigfoot
    Och en kompis e lite inblandad i jorden.nu Skall jag kolla om dom har plats?

EDIT:: se där, dom lever tydligen fortfarande :P http://www.bigfoot.net/ef/en/index.jsp
    Senast redigerat av Tulle den 2012-05-21 klockan 09:05.

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Blogginlägg
    8

har just fått veta att 3's mailserver kodar om eller packar mailen så det kan se ut som ett binärt paket..
    det släpper hotmail numer inte in. ev orsak där då.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. [Nyhetsflöde] Installing ASSP (Anti-Spam SMTP Proxy) On Ubuntu Server 10.04 / Debian 5.0
    Av RSSfeed i forum Engelska Bloggar (nyhetsflöde)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 18:21
  2. Smtp serverproblem
    Av Kobbeuffe i forum Nätverk/ Internet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 13:29
  3. hur ändrar man SMTP port i Evolution
    Av iwar i forum Program
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 15:38
  4. SMTP Relayhost
    Av Winloze99 i forum Nätverk/ Internet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 14:22
  5. [Nyhetsflöde] Relaying Postfix SMTP via smtp.gmail.com
    Av RSSfeed i forum Engelska Bloggar (nyhetsflöde)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 17:00

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •