Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Internet, mobiler och seniorer

Avstängd
    Reg.datum
    maj 2008
    Tack!
    0
    Tackade 6 gånger i 5 inlägg

Standard Internet, mobiler och seniorer

Det går inte att vara utan Internet och mobiltelefon idag. Men hur gör dom som är lite äldre ? Dom som inte kan detta och ej heller kan lära sig det på grund av åldern ? Det är frågan. Att skicka iväg betalningar eller hämta ut någon betalnings-avi har blivit ett stort problem. Eller att ringa efter en färdtjänst-bil för att bli hämtat...Där krävs det ett telefonkort från Telia och ett kort-telefon i närheten, som inte är särskild vanligt nuförtiden. Men det är ingen som bryr sig faktiskt. Jag själv med mina 64 år tillhör generationen som kan det där med Intenet och mobiler, men här på Äldreboendet finns det människor som vanligtvis är äldre än jag. Och jag ser och hör om deras svårigheter dagligen.Jag vill nu försöka att starta ett projekt med hjälp av äldreomsorgen. Det borde ju fungera att t.ex kunna utföra bank- och betalningstjänster åt andra, om dom är med på det. Det krävs bara en dator, en som kan detta och sedan fullmakter av alla som vill vara med.
    Vi ska se om det går att genomföra....

Läs mer...

Blogginlägget är automatiskt hämtat från ubuntu.se:s medlemsbloggar.

Reg.datum
    sep 2009
    Tack!
    6
    Tackade 5 gånger i 5 inlägg
    Blogginlägg
    8

Standard Sv: Internet, mobiler och seniorer

nja·. utbetalnings avi hade ica banken löst så att du strök 2 streck över, signerade
    Skickade sedan till deras huvud kontor.. och vips fanns pengarna på kontot utan avgifter
    vad det gäller internet bank ärenden så hänger det på att bankens dosa inte är för liten o plottrig.
    Bilden på skärmen kan ju zoomas med <CTRL> <+>
    Handelsbakens dosa har gott om plats för trötta fingrar och displayen är troligast stor nok.
    det går ju oxo att lösa med en god man d.v.s en som har tillstånd att hjälpa till eller att göra detta
    Färdtjänst biten var ny för mig.. här i malmö funkar patientkortet för kontakt med färd tjänst..
    Och du kan ringa från vilken telefon du vill. ..men det är väl olika antar jag..
    Lycka till

EDIT:: Ja jag skall nog kalla det patient/färdtjänst kort ..ung sak samma
    Senast redigerat av Tulle den 2012-05-27 klockan 07:05.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 17:26
  2. [Nyhetsflöde] Uppdateringar och dåligt internet?
    Av RSSfeed i forum Bloggar från Ubuntu.se (nyhetsflöde)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 14:51
  3. Android Mobiler och bra Apps
    Av pata66 i forum Teknik & Hårdvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 23:46
  4. [Nyhetsflöde] Ubuntu och mobiler
    Av RSSfeed i forum Svenska Bloggar (nyhetsflöde)
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 18:40
  5. [Nyhetsflöde] Ubuntu och mobiler
    Av RSSfeed i forum Svenska Bloggar (nyhetsflöde)
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 17:20

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •