Ska gå att ändra i myunity och/eller Ubuntutweak.
Som rubriken...
Det är ju komplett värdelöst.
I KDE har man också genomskinliga fönster, men på ett användbart sätt!
KDE-nissen
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
Ska gå att ändra i myunity och/eller Ubuntutweak.
För att jävlas med Rune kommer här en länk:
http://askubuntu.com/questions/29553.../101415#101415
LJ
@ LJ
Det hjälpte mej att hitta rätt sökord iallafall:
dash transparency
Hittade det här från Nov 14 2011:
Källa > http://askubuntu.com/questions/79272...h-transparencyThere is no way to manage the Dash transparency as yet, though you can change the blur. The Dash colour is affected by your wallpaper though, so you may need to change the wallpaper.
Jag använder inte Ubuntu 12.04 med Unity speciellt ofta, jag har det i Virtualbox, så det är ingen brådska.
Hade jag kunnat med launchpad så hade jag rapporterat det som en bugg, att det inte går att ställa in genomskinligheten när man öppnar Dash.
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
Jaha, ytterliggare en grej som jag inte tycker om. Detta borde man ju har märkt direkt innan man släpper en ny version.
LJ
Rune.K (2012-06-13)
Det ska jag prova!
Men man behöver inte Copmpiz Config Manager för att sätta "Static Blur", det kan man göra i myunity eller unsettings eller ubuntu-tweak, jag kommer inte ihåg vilken...
Tillägg:
Jag valde originalbilden som bakgrund, så nu är det betydligt bättre.
Tusen tack, LennartL!
Det är ett citat från länken ovan.With a plain desktop colour, preferably a darkish one so the white text of the Dash stands out, the first time you use the Dash it will store it. Then no matter how busy it gets on the screen, the Dash will always be displayed on this plain background
Senast redigerat av Rune.K den 2012-06-13 klockan 21:55.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken