Under många år har jag jobbat med olika Linux-distros tills jag till slut hamnade hos Ubuntu. Att hjälpa till i vår forum är det bästa jag vet, då forumet här är "tjafs-befriat" i motsats till andra forum ( fora ?? ) där man fick stå ut med olika angrep av avundsjuka personer.
Även min engagemang i Ubuntuföreningen är inte helt utan personangrep. Jag undrar verkligen varför det måste vara så. Det är tydligen ett Ubuntu-fenomen. I andra linuxforum finns det inte. Om någon bara kunde förklara för mig, varför det bara finns i Ubuntu kretsar vore jag lyckligt. Men jag och några med mig, fortsätter trots detta.
Även jag är bara en människa som offrar mycket tid för att ställa upp, skriver guider och hjälper till. Och jag kråver inget mer än att bli behandlat som människa. Är det verkligen för mycket begärt ? Kritik ta jag tacksam emot, då den leder till konstruktivt samarbete, för det mesta.
Men allt annat? Varför?
Man blir så trött ibland......
Vår gemenskap här går sakta men säkert uppåt och varje dag kan vi hälsa nya och trevliga medlemmar välkommen. Ibland är det "avhoppare" från andra Ubuntu gemenskaper som har tröttnat på allt.
Och jag måste säga, jag förstår dom. Tjafset fortsätter och inget där är viktigare än att skaffa nya titlar. Det hela styrs av amatörer som vet bäst och som nästan aldrig ställer upp för något annat än att posta onödiga inlägg. ( inte i supportdelen, för att där krävs kunskaper som dom inte har )
Ubuntu centralt löste detta genom att flytta just tjafs-debatter till ett s.k. "Social forum ". Mycket bra det. Där kan dom tjafsa utan att störa dom som jobbar med det väsentliga, nämligen support.
Jag tycker att vi här löste problemet ganska bra, och jag vill inget annat än att kunna fortsätta i lugnt och ro.

LJ

Läs mer...

Blogginlägget är automatiskt hämtat från ubuntu.se:s användarbloggar.