- Svar: 570
- Visningar: 89 625
Drar du ner rullgardinen på natten![]()
Detta är nog den mest besökte tråd här på forumet.
Tack vare att vaxx påminde mej om att man kan konfigurera allt i KDE, så ser mitt skrivbord ut så här nu.
När du har fått svar på din fråga, så skriv det. Då markerar en moderator tråden som löst.
- Svar: 570
- Visningar: 89 625
Drar du ner rullgardinen på natten![]()
Detta är nog den mest besökte tråd här på forumet.
Då kommer jag in med ett nytt skrivbord. LuninuX 12: Kom med Docky förinstallerat men jag har lagt till CairoDock och kommer att att bort Docky lite senare. Testar båda ett tag.
Skrivbordet ser då ut så här:
LuninuX skrivbord.jpg
Tjusigt LennartL! Nästan så att man tror att man själv befinner sig på en sådan plats, men sen "vaknar" man upp och ser det molniga vädret utanför och förstår att man fortfarande befinner sig i svedala.
Själv ser min ut så här för tillfället:http://ompldr.org/vZjFvcA/Skrivbord_001.png
fingal12 (2012-08-09)
Vad jag saknar i Mint cinnamon är en arbetsyteväxlare uppe i panelen. Kör CairoDock och där får jag bara 2 skrivbord när jag startar datorn och måste lägga till fler själv.
Men idag har jag installerat om datorn för jag var TVUNGEN att lägga in Windows 7 då många av mina vänner på FB-gruppen "svenskar i spanien" använder det och vill ha lite hjälp ibland. Och då testade jag att också installera LuninuX 12 och nu ska Mint in igen. Mint 13 Cinnamon är mitt huvudsystem nu.
LennartL cinnamon har en arbetsyteväxlare uppe i panelen, den finns i applets och heter workspace switcher. Ett litet tips! Fungerar bra dessutom.Dessutom finns det en Advanced Workspace Switcher att ta hem från Cinnamons sida, här är länken till den appleten:http://cinnamon-spices.linuxmint.com/applets/view/92
Senast redigerat av fingal12 den 2012-08-09 klockan 20:14.
Hittade den i Applets. Men jag får bara 2 skrivbord. Varför??
LennartL om du går med musen upp i vänstra hörnet på skärmen så kommer du se dina skrivbord men längst till höger ser du ett plustecken, med det lägger du till så många som du vill ha. Hoppas du förstår vad jag menar.![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken