Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Snygg portal....

Reg.datum
    apr 2008
    Tack!
    0
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg

Standard Sv: Snygg portal....

Citat Ursprungligen postat av plun- Visa inlägg
    Tack !! .... vete tusan vad som hände

Klura/spåna till någon artikel till portalen kanske....
    Hur sjutton bar du dig åt för att sabba foruminloggningen?

Reg.datum
    jul 2008
    Tack!
    0

Sådär efter inväntandet av flytten så antar jag att ni nu är klara med den iaf men kanske återstår lite konfande hur som helst har jag lite åsikter och fortsätter i samma tråd.

1. http://www.ubuntu.se/forum tar en till portalen och inte till forumet. Jag antar att detta bara skulle vara fenomenet under lansering av den nya portalen.
    2. http://www.ubuntu.se/wiki tar en till wikin men layouten är olika beroende på om jag är inloggad i wikin eller ej. Skillnaden är när jag är utloggad så får jag inte menyn runt innehållet utan bara innehållet. På sätt och vis kan jag förstå att man inte vill ha det traditionella wiki-utseendet men isf måste utseendet utan menyn runt innehållet bler mer funktionellt.
    3. Jag kan fortfarande inte logga in och kommentera i portalen med "Holmen-" som jag skriver detta meddelande med.
    4. Angående utseendet på första sidan; Nu när fler och fler nyheter börjar dyka upp så skulle jag önska att alla kategorierna centrerades(vertikalt) mot varandra så som de första(ubuntu i sverige:linux, ubuntu i världen:"teknik och forskning" samt "foto och video":ubuntu program) görs. Detta layout problem kanske blir löst med hjälp av att alla kategorier "fylls upp" med nyheter.

Administratör No1Vikings avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Tack!
    24
    Tackade 74 gånger i 51 inlägg
    Blogginlägg
    13

Citat Ursprungligen postat av Holmen- Visa inlägg
    Sådär efter inväntandet av flytten så antar jag att ni nu är klara med den iaf men kanske återstår lite konfande hur som helst har jag lite åsikter och fortsätter i samma tråd.
    Tack! Vi är tacksamma för alla kommentarer, det hjälper oss att kunna göra ubuntu.se ännu bättre.

http://www.ubuntu.se/forum tar en till portalen och inte till forumet. Jag antar att detta bara skulle vara fenomenet under lansering av den nya portalen.
    Tanken är att vi alla skall logga in via portalen i stället för direkt till forumet. Dessvärre är vår single-sign-on funktion lite buggig, men det kommer en uppdatering som skall lösa de problemen under april månad.

http://www.ubuntu.se/wiki tar en till wikin men layouten är olika beroende på om jag är inloggad i wikin eller ej. Skillnaden är när jag är utloggad så får jag inte menyn runt innehållet utan bara innehållet. På sätt och vis kan jag förstå att man inte vill ha det traditionella wiki-utseendet men isf måste utseendet utan menyn runt innehållet bler mer funktionellt.
    Wikin ligger uppe ett tag till för att sedan försvinna. Vi håller på med att flytta alla guider till portalen där de skall ligga permanent i framtiden.

Jag kan fortfarande inte logga in och kommentera i portalen med "Holmen-" som jag skriver detta meddelande med.
    Nu kan du det!

Angående utseendet på första sidan; Nu när fler och fler nyheter börjar dyka upp så skulle jag önska att alla kategorierna centrerades(vertikalt) mot varandra så som de första(ubuntu i sverige:linux, ubuntu i världen:"teknik och forskning" samt "foto och video":ubuntu program) görs. Detta layout problem kanske blir löst med hjälp av att alla kategorier "fylls upp" med nyheter.
    Detta beror pǻ artiklarnas längd där det finns ett maxvärde. Blir artiklarna kortare blir resultatet det du beskriver. Dessvärre kan vi inte göra något åt det, även om det skulle vara trevligt.

Micke

Make sure to use your head - you might need it!

Reg.datum
    jul 2008
    Tack!
    0

Citat Ursprungligen postat av No1Viking Visa inlägg
    Wikin ligger uppe ett tag till för att sedan försvinna. Vi håller på med att flytta alla guider till portalen där de skall ligga permanent i framtiden.
    hmm ok, låter bra men wikin som är inbyggd i portalen måste blir mycket mer lätt manövererad(fler länkar). Just nu är det väldigt "trädaktigt" med bara några fåtal länkar neråt i trädet. Är målet att det skall bli en wiki eller en guide-databas?

Nu kan du det!
    Jupp, det gick.

Detta beror pǻ artiklarnas längd där det finns ett maxvärde. Blir artiklarna kortare blir resultatet det du beskriver. Dessvärre kan vi inte göra något åt det, även om det skulle vara trevligt.
    Check.

Tompalazs avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Tack!
    0
    Blogginlägg
    15

hmm ok, låter bra men wikin som är inbyggd i portalen måste blir mycket mer lätt manövererad(fler länkar). Just nu är det väldigt "trädaktigt" med bara några fåtal länkar neråt i trädet. Är målet att det skall bli en wiki eller en guide-databas?
    Det ena utesluter inte det andra .
    I och med att wikin växer kommer också kategorierna bli fler. Ju mer som kommer så blir det nog lättare att manövrera.
    Vi ska försöka undvika röran som lätt blir i en wiki sida.

Reg.datum
    jul 2008
    Tack!
    0

Citat Ursprungligen postat av Tompalaz Visa inlägg
    Det ena utesluter inte det andra .
    I och med att wikin växer kommer också kategorierna bli fler. Ju mer som kommer så blir det nog lättare att manövrera.
    Vi ska försöka undvika röran som lätt blir i en wiki sida.
    Nej skillnaden blir i beroende på vad man siktar på. Just nu känns portalens wiki som en guide-databas med "wiki-funktioner" medans den gamla wikin var en wiki med guider på de flesta sidorna. Enligt mig så är tänket att sikta på en wiki med guider i mycket bättre än vad portalens wiki ser ut att bli just nu.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 15:13
  2. Google Earth med snygg och prydlig Ikon i panelen vill inte starta
    Av stenohansson i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 16:20
  3. Kan man göra Grub med snygg grafik (nybörjare)
    Av Datagubben i forum Skrivbordet (även 3d)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:07
  4. [Nyhetsflöde] Ubuntu.se:s portal är en höjdare !
    Av RSSfeed i forum Bloggar från Ubuntu.se (nyhetsflöde)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 12:11

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •