Gör dig av med Gnome och installera LXDE eller XFCE, så kommer det gå betydligt snabbare. Förmodligen är RAMet lite för litet, processorn ser helt ok ut.
Jag har en Sumicom S620H som jag har installerat först remixen och sedan uppgraderade till Ubuntu-studio på.
Det fungerar men det laggar mycket.
Bestyckningen är Celeron 2Ghz med intel Extreme grahics 2 chipset.
Minne är just nu 2x256MB DDR 400.
Frågan är vinner jag någonting på att uppgradera minnet, eller är det processorn som är för klen.
Jag har också hört att det är problem med intel grafikchipen och ubuntu 9.04.
Alltså vinner jag något på mer minne?
Ralf
-Ibanez: MC500DS: AEL2012BK: JBKop-Yamaha: CP33-Casio: VZ1-Korg: Z1-Alesis: DM5-
Gigabyte Mobo Dualcore+10.04LTS RX+Studio+RT+2x Edirol:FA 101-Sony Vaio i3+11.04 Unity
Gör dig av med Gnome och installera LXDE eller XFCE, så kommer det gå betydligt snabbare. Förmodligen är RAMet lite för litet, processorn ser helt ok ut.
Angående Intelgrafik, så rekommenderar jag dig den här sidan:
http://www.ubuntugeek.com/new-intel-...04-jaunty.html
Men jag håller med barzam, minnet är lite klent.
Ok, det kan alltså hjälpa med mer minne....bra.
Problemet är att det är ett kompaktbygge och minnena är halvhöjds, vilket gör dom dyra och svåra att få tag på, så därför ville jag ha bekräftelse på det innan jag la ut mer pengar.
Byta från gnome har jag också funderat på, men fungerar det med studio?
Ralf
-Ibanez: MC500DS: AEL2012BK: JBKop-Yamaha: CP33-Casio: VZ1-Korg: Z1-Alesis: DM5-
Gigabyte Mobo Dualcore+10.04LTS RX+Studio+RT+2x Edirol:FA 101-Sony Vaio i3+11.04 Unity
Ang. byte från Gnome: pröva! Du riskerar ingenting![]()
Sinnesfrid?![]()
Ralf
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken