Hej
Jag har följt Bossimean's blog och guide med hur man installerar Cairo Dock, den funkar inte och har aldrig gjort det för mig...
Jag har ubuntu 9.04 installerat (sedan igår Ubuntu.se Remix 2.0 & & innan det vanliga Jaunty)
Men varken första eller nu andra gången funkar kommandona i hans guide... har följt de till punkt och pricka!
Problemet är att sista kommandot som ska in i terminalen sudo apt-get install cairo-dock cairo-dock-plugins
gör så att det står att det inte funkar, nåt är fel och det kan möjligen lösas genom apt get update
Länk till guiden
Dessutom dyker inte Cairo upp i varken i tillbehör som den ska eller i systemverktyg (som jag dock lyckades få den att göra förra gångne, men vet ej hur)
(Nu har jag därmed gjort det jag absolut inte ville åstadkomma d.v.s skriba in ett ickefungerande kommando som jag ej vet vad det har gjort eftersom det ej funakde och ev. ändrat på min ubuntu installation...)
EDIT: Jag undrar nu om man kan backa och ångra de kommandon jag skrev i terminalen så de ändringar jag gjorde försvinner?
EDIT: Jag inväntar svar och försöker under tiden installera cairo via lägg till/ta bort... men när jag skulle läs aom så jag fick uppdaterade paketlistor så kom följande upp:
Nicke

)
[
I'd like to help you if I can
Svara med citat

Bokmärken