Hej
I stället för att gå via Linuxtracker.org kan ni hämta torrentfilen här, bifogat i detta inlägg. Jag seedar också med 100/100.
Micke
Jag fixade en utgåva av Remix 3.0 helt på svenska.
Den kan laddas ner som torrent under adressen:
http://linuxtracker.org/index.php?pa...cb63954dc21515
Tyvärr så kan jag inte seeda i hög hastighet ( Telia ADSL ) så det behövs lite tålamod
LJ
Hej
I stället för att gå via Linuxtracker.org kan ni hämta torrentfilen här, bifogat i detta inlägg. Jag seedar också med 100/100.
Micke
Make sure to use your head - you might need it!
Jag kan seeda oxå, ser att det är få källor, sitter på en 22/2.8 ADSL, men bättre än inget alls.
hjälper till att seeda den, har bara 1 mb uppströms
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages.
That's nothing, if you play it forwards it installs Windows
Kan ni förklara på svenska vad det är ni pratar om????
MVH Bosse Västerås
Gammal man gör så gott han kan, han dansar f-n så illa, hela kroppen spritter till men ändan den står stilla..
Jadu Bosse, vi använder oss av en s.k. bittorrent-klient. I mitt fall är det programmet Deluge.
Man ladda hem en "frö-fil" ( med filändelse fil.torrent ) och den ladda i sin tur hem iso-avbilden. Samtidigt deltar man själv med att dela ut filen till många andra. ( = seeda ) Dvs det byggs så småningom ett stort nätverk där det går fort att ladda hem något.
http://www.littlejohn.se/?q=node/73
LJ
Jag har förhoppningsvis Ubuntu Remix 3.0 installerat på min ena dator nu. Lät farsan göra allt.
Nu när jag ser på hämtade filer i Firefox finns det en Ubuntu.se_Connectivity_Remix_1.0_32bit_swe.iso hämtad, och antar att det är den filen han använt sig av för att installera systemet. Det råkar vara Ubuntu 8.10 och funderar nu om det verkligen är Remix 3.0 och inte 1.0 som han installerat?
Hej!
Skrev tidigare i detta forum då jag fick problem efter att ha installerat Ubuntu 9.04. Nu visade det sig att det var mitt moderkort som hade dött och det hade ingenting med installationen att göra såklart.
Hur som helst så har jag nu fått tillbaka datorn från service och ordnat med Remix 3.0 och allting fungerar bra än så länge (förutom att Firefox hängde sig en gång så jag fick stänga av datorn med strömbrytaren, finns det något i Ubuntu som motsvarar aktivitetshanteraren?). Dock upptäckte jag nu att det fanns en version helt på svenska och självklart vill jag ha den. Måste jag göra om allting från scratch eller kan jag uppdatera den version jag har nu? I så fall, hur gör jag detta?
Nu blir det lite off topic men passar på att fråga om det finns något bra liknande lexikon för dom olika menyerna och funktionerna i Ubuntu. Så man vet vad som motsvarar vad i windows? Bara en sån sak som när man ska ta bort ett usb-minne, och man i windows genomför säker borttagning av maskinvara. Hur gör man detta i Ubuntu?
Tack på förhand!
// David
Det finns en aktiviteteshanterare, men jag brukar själv använda terminalen och använda kommandot pkill, alltså:
Detta stänger ner Firefox.Kod:pkill firefox
Att använda Linux och GNU - gratis ebok. Läs den!
http://www.df.lth.se/~triad/gnulinux/
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken