Visa resultat för omröstning: Vad anser DU att Xubuntu ska användas till?

Antal röster
6. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Xubuntu är perfekt för en äldre dator som inte är ansluten i ett hemmanätverk.

1 16,67%
  • Xubuntu passar bra till äldre datorer i ett hemmanätverk.

4 66,67%
  • De ovanstående alternativen passar inte mig, jag väljer alternativ 3 och kommenterar.

0 0%
  • Jag förstår inte frågan? (kommentera gärna)

1 16,67%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Xubuntu inte lämpligt för hemmanätverk?

cissinys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Tack!
    0
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg
    Blogginlägg
    5

Standard Xubuntu inte lämpligt för hemmanätverk?

Ok, jag är en nybörjare... Jag installerade Xubuntu för ungefär en vecka sedan eller så. Älskar Xubuntu, så när som på en sak - det är verkligen strul med nätverk! Jag har läst och läst, och tyvärr får jag känslan av att Xubuntu inte är tänkt för nätverksanvändning?

Jag har lagt till en omröstning (hoppas att jag lyckas med det ), eftersom jag personligen ser Xubuntu som något som borde vara ett bra val i ett hemmanätverk... Vi har tre datorer igång, det är säkert ingen ovanlig situation... Så har vi haft det i flera år. Tidigare med olika Win-varianter. Har nu tagit det första steget och bytt från XP till Xubuntu på den här. Helst ska det bli Linux (Ubuntu-varianter) på alla datorer inom kort. Ni som har hemmanätverk - är det inte så att någon/eller några av datorerna är av lite äldre modell? Vem har råd att ha ett par datorer, där alla är sprillans nya och pigga? Inte vi i alla fall... Då tänkte i alla fall jag på Xubuntu.

Mina egna problem kan läsas här:
    http://ubuntu.se/forum/showthread.php?t=5744&page=2 (sidan 2, som jag länkat till, går in på det som egentligen är problemet - nätverket finns där och verkar funka men Xubuntu vägrar visa det under Platser)

Efter mycket sökande så hittade jag det här i xfce's wiki: http://wiki.xfce.org/faq