Jag har set detta innan Nicke men att ta 450 kronor för ett system
som alltid har och vill vare Gratis kan man mycket väl ha synpunkter på
men det är kanske ett objekt för samlaran
tänk på att Lucid Lynxs kommer om några måneder
Såg den här länken via en sökning från google...
http://linux.exton.net/exton-ubuntu-multibootdvd
Vore coolt att ha flera av sina egna remixer på samma skiva.
Nicke
ApeviaX[
I'd like to help you if I can
]
Eftersom jag vet vilket arbete som ligger bakom är det egentligen inte för mycket. Och själva iden tycker jag om faktiskt.
LJ
Open source-världen borde sluta fördöma alla som tar betalt. Det är inte "free as in free beer" det handlar om.
Att använda Linux och GNU - gratis ebok. Läs den!
http://www.df.lth.se/~triad/gnulinux/
Att bygga en remix är klart arbeta, men det står inte i relation till det arbeta som ligger i
alla millioner linjer välskriven kod i systemet som finns i botten
@ bazam tanken bak om fri åben programmvara
är att den också är gratis "take or leave it"
fördöma ta betalt för tjänster är ju en helt annan sak
Nu var väll frågan hur man skapar en multiboot-DVD, så vad folk tycker om Exton och huruvida det är ok eller inte ett ta betalt för fri programvara känns då ganska irrelevant.
Vet inte hur detta går till riktigt, ska försöka undersöka saken ikväll.
Du skulle ju faktiskt kunna fråga honom, finns kanske en chans att han berättar.
Ett usbminne däremot är ju bara att installera som på en vanlig HD.
nej nej, menade bara ett det inte behövde diskuteras i den här tråden eftersom det är OT
Hittade lite info.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=605844
Bara att kika lite på isolinux-projektet då!Ursprungligen postat av az
![]()
Nu har du redan hittat lite info, men jag tar min gissning ändå (det är ju trots allt inte "löst" än).
Om du packar upp ison hittar du i mappen "isolinux" filen text.cfg med inehållet
Man borde enkelt kunna ändra detta tillKod:default live label live menu label ^Try Ubuntu without any change to your computer kernel /casper/vmlinuz append file=/cdrom/preseed/ubuntu.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label live-install menu label ^Install Ubuntu kernel /casper/vmlinuz append file=/cdrom/preseed/ubuntu.seed boot=casper only-ubiquity initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label check menu label ^Check disc for defects kernel /casper/vmlinuz append boot=casper integrity-check initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label memtest menu label Test ^memory kernel /install/mt86plus label hd menu label ^Boot from first hard disk localboot 0x80Och helt tänkelt bara kopiera in xubuntus /casper/vmlinuz till /casper/vmlinuz2 och /casper/initrd.lz till /casper/initrd2.lzKod:default live label ubuntulive menu label ^Try Ubuntu without any change to your computer kernel /casper/vmlinuz append file=/cdrom/preseed/ubuntu.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label ubuntulive-install menu label ^Install Ubuntu kernel /casper/vmlinuz append file=/cdrom/preseed/ubuntu.seed boot=casper only-ubiquity initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label xubuntulive-install menu label ^Try Xubuntu without any change to your computer kernel /casper/vmlinuz2 append file=/cdrom/preseed/xubuntu.seed boot=casper initrd=/casper/initrd2.lz quiet splash -- label xubuntulive-install menu label ^Install Xubuntu kernel /casper/vmlinuz2 append file=/cdrom/preseed/xubuntu.seed boot=casper only-ubiquity initrd=/casper/initrd2.lz quiet splash -- label check menu label ^Check disc for defects kernel /casper/vmlinuz append boot=casper integrity-check initrd=/casper/initrd.lz quiet splash -- label memtest menu label Test ^memory kernel /install/mt86plus label hd menu label ^Boot from first hard disk localboot 0x80
och liknande med två remixer...
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken