Välkommen till Ubuntu.se
Om du högerklickar på balken i toppen av terminalen, innan du maximerar på den och väljer alternativet: Endast på denna arbetsyta. Prova och maximera terminalen sen, så bör det lösa ditt problem.
Hej alla smarta Linux ghurus, jag har problem när jag kör terminalserver klienten i helskärms läge, den vill nämligen smeta ut sig över båda skärmarna. Alla andra applikationer som maximeras håller ju sig till den skärmen dom är aktiva på. En aning irriterande, jag är helt ny på linux så jag vet inte ens vart jag ska börja felsöka, så om du har en lösning eller kan peka i rätt riktning skulle jag vara tacksam.
Välkommen till Ubuntu.se
Om du högerklickar på balken i toppen av terminalen, innan du maximerar på den och väljer alternativet: Endast på denna arbetsyta. Prova och maximera terminalen sen, så bör det lösa ditt problem.
Tack för svaret! Jag tror att jag förstår hur du menar men jag saknar det alternativet när jag höger klickar. Dessutom är det när jag väljer Helskärms läge i klienten som den täcker hela skärmen.
[IMG]file:///tmp/moz-screenshot.png[/IMG]
Om du bockar för" använd angiven skärmstorlek" Blir det någon skillnad?
Kan du ändra då på storleken i rutan till samma upplösning som du har på skärmen? Som du ser så är den 640x480 prova på att ändra det till den upplösning som du har på skärmen.
Compiz fusion är en mycket bättre fönsterhanterare än Gnomes standard (Metacity), du har där mycket större möjlighet att detaljjustera sådant här. Compiz har lite dåligt rykte pga. allt bling (kuben, wobbly windows etc), men den är faktiskt riktigt bra om man kollar lite noggrannare.
Installera compiz-settings-manager och kolla lite här hur det fungerar.
Att använda Linux och GNU - gratis ebok. Läs den!
http://www.df.lth.se/~triad/gnulinux/
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken