Hejsan, kan man själv göra så att Ubuntu Remix 4.2 ser liknande ut så här på nått sätt?
Jag tycker det är jättefint och skulle vilja ha det på min dator med Ubuntu, så det ser ungefär ut som bilden ovanför.
Snälla svara om ni har tid.![]()
Hejsan, kan man själv göra så att Ubuntu Remix 4.2 ser liknande ut så här på nått sätt?
Jag tycker det är jättefint och skulle vilja ha det på min dator med Ubuntu, så det ser ungefär ut som bilden ovanför.
Snälla svara om ni har tid.![]()
Senast redigerat av Datagubben den 2010-01-03 klockan 13:25. Anledning: Ändra lite
1. Ladda hem bakgrunden och välj den. Kolla på http://gnome-look.org/ den kanske finns där.
2. installera conky, fråga den som publicerade screenshoten om hans .conkyrc.
3. fråga samma person vilken docka han använt (menyn längst ner), installera den. Det finns några olika, Avant, Gnome-do, Docky, nån annan som vet vilken det kan vara?
Att använda Linux och GNU - gratis ebok. Läs den!
http://www.df.lth.se/~triad/gnulinux/
Bilden är inte speciellt högupplöst, men för mig ser det ut som senaste awn eller Avant Window Navigatorfråga samma person vilken docka han använt (menyn längst ner), installera den. Det finns några olika, Avant, Gnome-do, Docky, nån annan som vet vilken det kan vara?
den har en del nya inställningar som är ganska tilltalande
Karmic (9.10) and later
- Open the "Software Sources" configuration dialog, located in System → Administration → Software Sources.
- Click on the "Updates" tab and enable the "Recommended Updates" for your distribution. For example, if you're running Karmic (9.10), then you would enable "Recommended Updates (karmic-updates)".
- Click on the "Other Software" tab.
- Click on the "Add" button, and in the dialog box that opens up, enter "ppa:awn-testing/ppa" (without the quotes) and press OK.
- Close the Software Sources dialog. You will be prompted to reload your software sources. Select "Reload".
- Open the "Synaptic Package Manager", located in System → Administration → Synaptic Package Manager.
- If you have already installed Awn from another source, uninstall that first. This will not change or delete your current settings. However, if you are upgrading from 0.3.3 or below to 0.3.9 or above, you will need to re-apply your settings, as the configuration code was rewritten. While the packages are supposed to automatically replace Awn packages from different sources, we have had reports that it does not occur consistently.
- Install the packages named above.
jag tror att det är military conky.. det inbegriper installation av typsnitt bl a..
Gnu/Linux - för att mångfald är bättre än enfald
Tack så mycket alla för information, men jag förstår inte riktigt hur man startar conky.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken