Kod:man 7z![]()
Hej,
Har installerat 7-zip från förådet, men hehe kollar överallt finns inte, what a fuck!? E jag så blind eller vad fasen händer....
Vart ska den hammna när man installerat programmet?
M.v.h MFA
Kod:man 7z![]()
Är programmet inte grafisk, är det de du menar nu?![]()
Nu vet jag inte hur det fungerar med 7zip men är det inte bara att dubbelklicka på en packad fil i valfri filhanterare så aktiveras 7zip?
Nja, de finns ju redan ett inbyggt i systemet som kan packa upp, så 7-zip startar inte och finns inte i någon lista heller.
Kom precis på att jag fick en fil från en som hade filändelsen 7z. Killen hade en Mac och skulle skicka över lite material som jag inte kunde öppna i Ubuntu.
Gjorde helt enkelt så att jag installerade p7zip-full via Synaptic och sen kunde jag dubbelklicka på filen för att packa upp den.
Programmet är med grafisk i drop down menyn i arkivhanteraran komprimera när 7z är installerad
väljar man 7z i drop down menyn finns under Övriga Alternativ en funktion
där man kan dela upp en fil i flera mindre packar samt att kryptera filen med lösenord
Skrivbord 1_001.jpgKomprimera_002.pngMarkering_002.pngp7zip is the Unix port of 7-Zip, a file archiver that archives with very high compression ratios.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken