Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: LXDE buggigt?

AndreasSs avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Tack!
    0
    Tackade 0 gånger i 0 inlägg

Standard LXDE buggigt?

Min flickväns windowsburk tog sitt sista andetag igår pga en stor virusinfektion. Hon hade köpt datorn för x antal år sedan begagnat på blocket med redan installerad med windows xp, datorn har en äldre celeron processor och 180mb ram ca, udda ram kan tyckas

Till saken, jag brände ut en minimal iso install skiva och körde en textbaserad installation och när bassystemet var installerat slängde jag in lubuntu-desktop i tron att det skulle vara snabbt - smidigt och relativt likt windows för hennes vana.

Snabbt var det, men datorn fryser i tid och otid, är LXDE inte att anse som stabilt än?

I skrivande stund har jag tagit bort lubuntu-desktop och ersätter det just nu med xubuntu-desktop.
    Hoppas inte det är något i datorn som gör att systemet fryser utan att det är just att LXDE inte är helt 100%

Vad säger expertpanelen?

//Andreas

AndreasSs avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Tack!
    0

Standard Sv: LXDE buggigt?

Hej igen, har löst problemet.
    Det var inte LXDE som felade utan irq interupts med usb_storage, fick tillslut blacklista modulen för att få datorn att gå stadigt. Nåväl, xfce föll ivf mer i smaken.

Reg.datum
    apr 2009
    Tack!
    0
    Blogginlägg
    5

Om Xfce faller i smaken har jag hittat en Ubuntubaserad favorit: Madbox: http://madbox.tuxfamily.org/. Den är lättare än Xubuntu och har flera snygga och bra lösningar. (télécharger betyder ladda ner på franska. Det är inga problem att installera med svenska.)

iwars avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Tack!
    0
    Tackades 1 gång i 1 inlägg
    Blogginlägg
    3

jag ser att tråden är gammal men jag såg den idag & nu har jag installerat Madbox på tvdatorn verkar fint de där Pavel!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Lxde...
    Av kent i forum Skrivbordet (även 3d)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 07:44
  2. Ubuntu + LXDE
    Av chrizcaz i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 06:52
  3. trådlöst nätverk xubuntu+lxde?
    Av emka i forum Installation/ Uppdatering
    Svar: 8